English

امام جمعه زنجان:

ترامپ با این اقدام ناشیانه موجب شکل‌گیری وحدت بین مسلمین بر سر موضوع قدس شد

امام جمعه زنجان و نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: دشمنان انقلاب که در راس آن‌ها امریکا و اسرائیل قرار دارند همواره با به راه انداختن جنگ‌های مختلف در منطقه در صدد فراموش کردن دنیا نسبت به مسئله قدس بودند اما رئیس‌جمهور آمریکا با این اقدام ناشیانه، موجب شکل‌گیری وحدت بین مسلمین بر سر موضوع قدس شد.

ترامپ با این اقدام ناشیانه موجب شکل‌گیری وحدت بین مسلمین بر سر موضوع قدس شد

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان گفت: ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح است، این عالم فارغ‌التحصیل دو نهاد مهم علمی از جمله حوزه علمیه و دانشگاه بود و خدمات بسیاری را به جامعه علمی کشور ارائه داد که روز شهادت این عالم برجسته علمی را روز وحدت بین حوزه و دانشگاه اعلام کرده‌اند، زیرا وی زمینه وحدت بین این دو نهاد را در کشور فراهم کرد.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: حوزه و دانشگاه دو نهاد مهم، موثر و قطب در رشد و توسعه کلان کشور است، یکی از توطئه‌های دشمن، ایجاد تضاد بین این دو نهاد مهم بوده است که امام راحل با درایت به این موضوع، ۲۷ آذر را روز وحدت بین حوزه و دانشگاه اعلام کردند؛ چراکه این دو نهاد از لحاظ مبانی علمی و دینی مکمل یکدیگرند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: ۲۷ آذرماه روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری است، پایه خشنونت در دنیا توسط سه دسته بنا نهاده شده است؛ نخست زرداران، دوم زورگویان و سوم صاحبان تزویر هستند.

وی به نقش انگلیس در تاریخ ایران اشاره کرد و گفت: انگلیس همواره با توطئه‌های مختلف از جمله جدا کردن افغانستان از ایران، قرارداد رویتر، اعدام علمای برجسته کشور، اجرای کودتا بر سر قدرت آمدن رضاخان، کودتای ۲۸ مرداد، جدا کردن بحرین از ایران، به راه انداختن گروهک‌های مختلف و شروع جنگ هشت سال دفاع‌مقدس، تجهیز گروه‌های تروریستی در منطقه و ... در صدد ضربه زدن به ایران بود که این اقدامات را یا به تنهایی و یا با مشارکت آمریکا و اسرائیل انجام داده است.

خطیب نمازجمعه زنجان یادآور شد: معرفی کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از ۲۰ سال گذشته مطرح بود که با حماقت ترامپ، رئیس‌ جمهور آمریکا انجام گرفت که هدف از این اقدام، برقراری جبهه سازش با اسرائیل و تامین امنیت این رژیم نامشروع در منطقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب که در راس آن‌ها امریکا و اسرائیل قرار دارند همواره با به راه انداختن جنگ‌های مختلف در منطقه در صدد فراموش کردن دنیا نسبت به مسئله قدس بودند اما رئیس‌جمهور آمریکا با این اقدام ناشیانه، موجب شکل‌گیری وحدت بین مسلمین بر سر موضوع قدس شد.

امام جمعه زنجان تصیح کرد: بودجه ۹۷ به مجلس ارائه شده است که در این زمینه لازم است نخست از نظرات نمایندگان مجلس و صاحب‌نظران اقتصادی و دانشگاهی استفاده شود. دو بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از اهم موضوعات محسوب می‌شود که باید در این لایحه مورد توجه قرار گیرد و راه‌حل‌های مناسب و منطقی برای آن ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه