English

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان:

وضعیت پرداخت نیم درصد درآمدهای شهرداری ها به کتابخانه ها مناسب نیست

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان وضعیت پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری های استان به کتابخانه های عمومی مناسب نیست و خواستار نظارت جدی بر روند پرداخت این نیم درصد شد.

وضعیت پرداخت نیم درصد درآمدهای شهرداری ها به کتابخانه ها مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، هادی نوری اظهار کرد: تعامل مثبت میان اداره کتابخانه های عمومی گیلان و آموزش و پرورش به عنوان زمینه مناسب برای انجام فعالیت مشترک فرهنگی است  و نشست های کتابخوان مدرسه ای و کتابخانه ای به عنوان محور این تعامل است که از ابتدای سال جاری تاکنون 200 نشست کتابخوان مدرسه با همکاری آموزش و پرورش استان انجام شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ظرفیت رسانه ملی را در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخانه اساسی دانست و گفت: بدنبال یک برنامه کاری مشترک و هدف مند با صدا و سیمای مرکز گیلان هستیم و به زودی تفاهم نامه ای در این خصوص منعقد خواهد شد که راه را برای انجام برنامه های مشترک باز خواهد کرد.

گیلان در سرانه فضای فیزیکی مطالعه نیازمند توجه ویژه مسئولان است

نوری با بیان این که وضعیت فیزیکی کتابخانه های عمومی استان گیلان نیازمند توجه ویژه است گفت: تلاش اصلی ما افزایش سرانه فضای مطالعه استان و بهبود و شاداب سازی کتابخانه ها است که در این زمینه یاری همه دستگاههای اجرایی هستیم. او گفت: به رغم وضعیت مطلوب سرانه مطالعه گیلان در کشور از لحاظ سرانه فضای مطالعه و کتابخانه ای در وضعیت نامناسبی قرار داریم.  

وضعیت پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری های استان به کتابخانه های عمومی مناسب نیست

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از سهم نیم درصد درآمدهای شهرداری ها به عنوان تأمین کننده بودجه جاری کتابخانه های عمومی یاد کرد و قانون پرداخت این نیم درصد الزام است نه اختیار که شهرداران هر وقت خواستند بپردازند.

نوری وضعیت پرداخت نیم درصد درآمدهای شهرداری ها به کتابخانه ها را مناسب ندانست و خواهان نظارت جدی بر روند پرداخت این نیم درصد شد.

 نوری نگاه حرفه ای و برنامه محوری را به عنوان دو اصل اساسی اداره کتابخانه های عمومی گیلان عنوان کرد و با اشاره به تدوین برنامه توسعه 5 ساله کتابخانه های عمومی استان با برشهای یکساله از این سند بعنوان نقشه راه این مجموعه یاد کرد.

وی گفت: این برنامه 5ساله در چندین نسخه تهیه و در اختیار مسئولین استانی و روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها قرار گرفته و پس از این تاریخ می بایست کلیه اقدامات کتابخانه ها بر محور برنامه ریزی مدون توسط کارکروه توسعه کتابخانه ها به انجام برسد.

نوری اضافه کرد: در این کارگروه ویژه متشکل از کارشناسان و معاونین اداره کل کتابخانه های عمومی استان سعی شده به کوچکترین نیازهای کتابخانه های عمومی در حوزه عمرانی، فناوری اطلاعات، تبلیغات محیطی، شاداب سازی، امور کتابخانه ای و برنامه های فرهنگی و آمار پرداخته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه