English

معاون استاندار کرمانشاه:

شهرداران با شناسایی ظرفیت‌ها، برند شهرها را برجسته کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: شهرداران باید با شناسایی ظرفیت‌ها، برند شهرها را برجسته کنند زیرا این مهم منجر به خلق درآمد و توسعه شهرها خواهد شد.

شهرداران با شناسایی ظرفیت‌ها، برند شهرها را برجسته کنند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مهندس مجتبی نیک کردار در چهارمین گردهمایی شهرداران استان افزود: شهر کرمانشاه یک شهر کلان‌شهر است که اقدامات و برنامه‌های آن بر کل تمام شهرهای استان تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرا توسط شهرداری کرمانشاه، گفت: علیرغم تنگناهای مالی که شهرداری کرمانشاه دارد اما این شهرداری در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی و نرم‌افزاری کارهای خوب و قابل‌توجهی انجام داده است که می‌تواند یک الگو برای دیگر شهرداری‌ها باشد.

مهندس نیک کردار مسیر رسیدن به توسعه پایدار را در گرو توجه به توسعه همه‌جانبه یک شهر عنوان کرد و گفت: شهرداری کرمانشاه علاوه بر انجام کارهای نرم‌افزاری و برنامه‌ریزی در زمینه توسعه فضای سبز، توجه به بهداشت و سلامت شهر اقدامات خوبی انجام داده اما باید بیش از پیش به آئین‌نامه 2800 و مقررات ملی ساختمان و همچنین ایجاد و تجهیز پایگاه‌های آتش‌نشانی در شهر توجه داشته باشد.

وی وظیفه استانداری را حمایت، هدایت و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری‌ها عنوان کرد و گفت: شهرداری‌ها توجه داشته باشند که هر چقدر فعالیت و تلاش در راستای توسعه همه‌جانبه و پایدار شهرها داشته باشند از حمایت‌های بیشتری از ما برخوردار خواهند بود.

معاون امور عمرانی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره طراحی محورهای توسعه برای استان کرمانشاه، اظهار داشت: اولین محور طراحی‌شده برای استان کرمانشاه محور گردشگری، خدمات و بازرگانی است بنابراین شهرداران برای کار در فضای گردشگری با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توانند زمینه‌ساز بستر توسعه شهرهای خود باشند.

وی از شهرداران خواست که استراتژی توسعه شهرهای محل کاری خود را مورد بررسی قرار دهند و با ایده و خلاقیت، زمینه‌ساز توسعه و آبادانی شهرها باشند.

وی با بیان اینکه شهرداران با شناسایی ظرفیت‌ها، برند شهرها را برجسته کنند، گفت: بدون شک هر شهری در استان در زمینه گردشگری و خدمات در یک یا چند زمینه ظرفیت خاصی دارد که شهرداران باید ضمن شناسایی ظرفیت‌های موجود نسبت به برجسته نمودن برندهای خاص که می‌تواند زمینه‌ساز آبادانی یک شهر باشد، اقدام کنند.

مهندس نیک کردار خلق درآمد در شهرها را با طرح ایده و فکر خلاقانه عنوان کرد و گفت: برای توسعه و خلق درآمد در شهرها نیاز نیست که پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاری خیلی بالا انجام شود بلکه با یک ایده‌ای خاص و فکر خلاقانه و با توجه به پتانسیل‌های موجود می‌توان به توسعه و افزایش درآمد در شهرها کمک کرد.

وی در پایان گفت: شهرداران برای خلق درآمد به دنبال دیگر راه‌های موجود با استفاده از فکر خلاقانه و ظرفیت‌های موجود و استراتژی توسعه باشند.

در این جلسه شهردار کرمانشاه در خصوص سند چشم‌انداز 0 ساله توسعه شهر به‌عنوان برنامه راهبردی و عملیاتی و همچنین تغییر روش‌ها و برنامه‌های تدوین‌شده شهر کرمانشاه ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه