English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

آموزه‌های دینی باید در خدمات سلامت نهادینه شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که ما باید آموزه‌های دینی را در خدمات سلامت نهادینه کنیم و در مفاهیم قرآنی و روایی تدبر و از آن استفاده کنیم، گفت: چیزی که دشمن از آن هراس دارد سبک زندگی قاعده‌مندی است که بر اساس آموزه‌های قرآنی و روایی تنظیم شده است و باید در بحث پیشگیری، درمان، تسکین و توان‌بخشی مورداستفاده قرار گیرد.

آموزه‌های دینی باید در خدمات سلامت نهادینه شود
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است، با تبریک عید فطر و پاسخ دلاورمردان سپاه پاسداران به تجاوز رژیم صهیونیستی و تنبیه متجاوز اظهار کرد: در مشهد و قم کارهای خوبی برای مباحث فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور شروع شده و ما طرح شهید صدرزاده را در قم داشتیم و یک مجموعه اقامتی و فرهنگی دیده شده تا برای همیشه در شهر کریمه اهل‌بیت که از ابواب بهشت است در خدمت تمام دانشگاه‌ها و ستاد وزارت‌خانه باشیم.

وی با بیان اینکه ما امروزه نیاز داریم که از مفاهیم قرآنی، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه استفاده کنیم، گفت: ما همان‌طور که جشنواره قرآنی داریم در بحث عترت هم جشنواره نهج‌البلاغه و رسا را داریم و دبیرخانه‌اش در دانشگاه قم دایر شده است و انتظار ما این است که با کمک دانشگاه‌ها بتوانیم این جشنواره را نهادینه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم نهادینه‌کردن مفاهیم قرآن و عترت در خدمات سلامت تأکید کرد و گفت: علاوه بر توجه به خودسازی و انسان‌سازی که در اخلاق پزشکی مطرح است ما باید بتوانیم مفاهیم قرآن و روایات را در خدمات سلامت نهادینه کنیم و این کار با ۶ کارویژه در حوزه‌های خدمات دندانپزشکی، سرطان، بهداشت روان، اطعام، سلامت مادر، کودک و جنین، سلامت دیجیتال و سایر حوزه‌ها دنبال می‌شود و امیدواریم دانشگاه‌ها الگو بگیرند و این مسیر را طی کنند.

وی با بیان این که ما باید آموزه‌های دینی را در خدمات سلامت نهادینه کنیم و در مفاهیم قرآنی و روایی تدبر و از آن استفاده کنیم، گفت: کرامت انسانی از مفاهیم مهم قرآنی است و نقطه مشترک دین و سلامت محسوب می‌شود.

مصری با اشاره به‌ضرورت ترویج سبک زندگی قاعده‌مند مبتنی بر آموزه‌های دینی گفت: چیزی که دشمن از آن هراس دارد سبک زندگی قاعده‌مندی است که بر اساس آموزه‌های قرآنی و روایی تنظیم شده است و باید در بحث پیشگیری، درمان، تسکین و توان‌بخشی مورداستفاده قرار گیرد.

وی احترام و کارآمدی را دو واژه با بار معنوی دانست و گفت: کارکردن روی مقوله احترام بسیار مهم است و باید نسبت به بیماران، همکاران و مردم حتماً با رعایت احترام برخورد کرد و از طرف دیگر کارآمدی نیز بیشتر از این که بار مادی داشته باشد بار معنوی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه معنویت بدون شک در سلامت مؤثر است و باید دانشگاه‌ها در مقوله سلامت معنوی ورود کنند، گفت: بحث حکمت، امید، یکپارچگی و عدالت از مقوله‌های مهمی هستند که باید روی آن کار شود.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی و انس با قرآن و عترت در بیمارستان‌ها گفت: با همه تلاش‌هایی که انجام شده در این زمینه موفق نبودیم و باید انس با قران و عترت را در بیمارستان‌ها تقویت کنیم.

مصری با اشاره به لزوم متن‌پژوهی فرهنگ قرآنی در زمینه ارتقای فرهنگ سلامت مردم، گفت: بسیاری از گنجینه‌های سلامت در طب ایرانی و اسلامی وجود دارد که دست‌نخورده است.

وی افزود: فرهنگ ایرانی در خلق سلامت بسیار مؤثر است القای این موضوع نیاز به طرح و برنامه دارد تا این تفکر در علاوه بر معاونت‌های فرهنگی سایر بخش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی را هم تحت‌تأثیر قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پیشنهاد می‌دهم که طرح ولایت قرانی را ایجاد کنیم و بتوانیم آموزه‌های قرآنی و روایی را در طرح ولایت نهادینه کنیم و ذهن دانشجویان با این واژه‌ها شکل بگیرد و این ذهنیت را در سایر حوزه‌ها به‌صورت کاربردی به مرحله عمل برسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه