English

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای قم با اشاره به حجم بالای تردد در برخی از محورهای راه‌های روستایی استان، گفت: در همین خصوص ارتقای ۶ راه روستایی به محور فرعی غیرشریانی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته‌است.

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سیدمحمدرضا موسوی روز سه‌شنبه در گفت وگویی افزود: در همین خصوص ارتقای ۶ راه روستایی به محورهای فرعی غیرشریانی برای افزایش عرض معبر و حریم در دستور کار قرار دارد که محورهای سه راهی باغیک به دستجرد، کهک به فردو، دستجرد به سلفچگان و قمرود به کوه سفید از مهمترین آن‌هاست.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی قم از عرض استاندارد ۶ مترمربع لازم برخوردار هستند، بیان داشت: مشکل عمده راه‌های روستایی استفاده مشترک ماشین آلات سنگین مربوط به معادن، مرغداری و سایر واحدهای صنعتی از این محورهای با ظرفیت اندک و غیرسازگار با نیازهای غیرروستاییان است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم خاطرنشان کرد: در همین خصوص ارتقای راه‌های روستایی پرتردد به محورهای غیرشریانی در دستور کار قرار دارد تا عبور و مرور ماشین آلات سنگین به این محورها خسارتی به زیرساخت‌های آن وارد نکند.

موسوی همچنین با اشاره به اقدام‌های انجام شده در محور کوه سفید، ادامه داد: عملیات بهسازی این محور از سال گذشته تا محور قشلاق البرز و شش امامزاده انجام شده‌است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با بیان اینکه طبق قوانین الزامی بر روشنایی محورهای روستایی وجود ندارد، گفت: روشنایی محورهای روستایی صرفا در مناطق مه گیر و گردنه‌های خطرناک الزام‌آور است.

وی همچنین بیان داشت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای راه روستایی استاندارد هستند و احداث راه جدید در این روستاها از طریق خیرین راه ساز دنبال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه