English

امام جمعه قم:

انقلاب ما ریشه در بعثت دارد

امام جمعه قم گفت: اجتناب از طاغوت مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی است و این همان رسالت بعثت می‌باشد.

انقلاب ما ریشه در بعثت دارد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن‌ماه سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است اظهار داشت: انقلاب ما ریشه در بعثت دارد، چون بعثت دارای ۲ ویژگی هدایت‌گری و برانگیختگی و به صحنه آوردن اراده‌ها بود.

وی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی نیز از روزی که توسط معمار بزرگ آن، حضرت امام‌(ره) پایه‌گذاری شد، همین ویژگی بعث پیامبراکرم(ص) را داشته‌ است.

وی خاطرنشان کرد: اجتناب از طاغوت مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی است و این همان رسالت بعثت می‌باشد.

حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود مردم قم را پایه‌گذاران حرکت بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: پشتیبانان حضرت امام راحل، شما مردم قم بودید، البته برخی از استان‌ها و شهرهای دیگر نیز به جمع مردم این استان پیوستند.

وی ادامه داد: اوج حرکت انقلاب اسلامی در ۱۹ دی‌ماه سال ۵۶ از قم آغاز شد، و بعد از آن ، این حرکت ادامه پیدا کرد، و فرجام آن، پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی شد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین با ذکر این نکته که موضوع پایداری و استقامت انقلاب اسلامی با گذشت ۴۵ سال از پیروزی آن، شوخی نیست گفت: در مقابل ناملایمات از جمله هشت سال دفاع مقدس، تحریم، نامهربانی‌ها و مزدوران داخلی همچنین جاسوسان اجانب، سربلند و با قامتی استوار ایستاده‌ایم.

حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود، ۲۲ بهمن را روز افتخار و سربلندی ملت ایران توصیف کرد و گفت: یک انتظار بیشتر نداریم، و آن اینکه این ۲۲ بهمن هم باید در تاریخ ملت ما به عنوان یک حماسه دیگر رقم بخورد.

امام جمعه قم تصریح کرد: همان‌گونه که ماه رجب مقدمه ماه‌های شعبان و رمضان است، شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم مقدمه شرکت در ۲ انتخابات بزرگ و باشکوه مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در یازدهم اسفند است.

وی با تاکید بر اینکه حماسه ۲۲ بهمن را مقدمه حماسه شرکت در انتخابات قرار دهیم بیان داشت: موقعی که دشمن ببیند، ۲۲ بهمن امسال تفاوتی با سایر ۲۲ بهمن‌ماه‌ها نکرده‌است و شور و شعور و عشق و ارادت به انقلاب و نظام و رهبری همچنان در اوج است، دست و پای خود را جمع خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دشمن روز یازدهم اسفند را نظاره می‌کند، می‌بیند مردم در این صف‌های به هم فشرده ایستاده‌اند، تا نوبت‌شان برسد و رای‌شان را به صندوق بریزند.

خطیب جمعه قم ادامه داد: وقتی که بعد از انتخابات اعلام می‌شود ملت ایران با درصد بالا شرکت کرده‌اند، باور کنید تا مدت‌ها طمع دشمن به این کشور، انقلاب و نظام از بین خواهد رفت.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور همچنین با توصیه به کاندیداها و حامیان آنان گفت: قانون را معیار قرار بدهید، و در چارچوب قانون حرکت کنید، هواهای نفسانی باعث نشود، که بگویید هدف وسیله را توجیه می‌کند.

وی یادآور شد: شعار هدف وسیله را توجیه می‌کند، شعار جامعه اسلامی نیست، بلکه شعار مارکسیست‌هاست.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه نباید به هر قیمتی برای کاندیدای مورد نظرمان تبلیغات راه بیاندازیم گفت: بر اساس یک چارچوب دقیق عمل کنیم تا با انتخاباتی که مطابق مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت انجام می‌گیرد، در دنیا سربلند باشیم.

وی ادامه داد: کوچکترین نقطه ضعفی در کارنامه شما مردم در عرصه انتخابات نباشد تا دشمنان نتواند آن را بزرگ‌نمایی کنند، چون آن موقع است که نشان می‌دهید از اول شایستگی این انقلاب را داشته‌اید، و تا رسیدن به ظهور امام زمان‌(عج) نیز این شایستگی‌ها را حفظ خواهید کرد.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود شرایط ناگوار ملت مظلوم فلسطین و غزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حالی که ما به برکت انقلاب اسلامی در آرامش به سر می‌بریم، مادران فلسطینی کودکان خود را با دست خودشان زیر خروارها خاک دفن می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم مظلوم غزه برای یافتن پناهگاه از جایی به جای دیگر حرکت می‌کنند ولی باز همان جا هم بمباران می‌شود بیان کرد: آمریکای جنایت‌کار با تمام توان به صحنه آمده تا رژیم صهیونیستی را از سقوط نجات دهد و یا سقوط او را به تاخیر بیاندازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه