English

امام جمعه قم:

فلسفه امربه‌معروف و نهی از منکر جلوگیری از سلب امنیت روانی جامعه است

امام جمعه قم گفت: هدف و فلسفه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌زور بهشتی کردن مردم نیست بلکه جلوگیری از سلب امنیت روانی جامعه و آرامش خانواده‌هاست؛ امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌خواهد جامعه را از جهنمی شدن نجات بدهد.

فلسفه امربه‌معروف و نهی از منکر جلوگیری از سلب امنیت روانی جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سیدمحمدسعیدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس، افزود: ریاست ایران بر کمیته اجتماعی حقوق بشر سازمان ملل، حل‌وفصل اختلافات چندساله با ترکمنستان در حوزه انرژی، سفر و انعقادهای قراردادهای مهم اقتصادی با اندونزی و سوریه بخشی از موفقیت‌های اخیر دولت در حوزه روابط خارجی بوده است.

وی با اشاره به رونمایی از ابر موشک فراصوت فتاح توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان داشت: جمهوری اسلامی با این دستاورد مهم موفق شد قدرت بازدارندگی خود را اعتلا ببخشد.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به تدوین لایحه عفاف و حجاب، عنوان کرد: آنچه مهم است دیده شدن ساختاری محکم برای جلوگیری از ادامه هنجارشکنی عده‌ای از افراد است.

سعیدی اظهار داشت: هدف و فلسفه امربه‌معروف و نهی از منکر به‌زور بهشتی کردن مردم نیست بلکه جلوگیری از سلب امنیت روانی جامعه و آرامش خانواده‌هاست؛ امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌خواهد جامعه را از جهنمی شدن نجات بدهد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) یادآور شد: امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات الهی است و بحث عفاف و حجاب ساخته ‌وپرداخته جمهوری اسلامی نیست بلکه یک فریضه شرعی و قانونی و سنت کهن ملی است.

امام‌جمعه قم ادامه داد: در مساله عفاف و حجاب باید با هنجارشکنان در قالب قانون و ساختارهای جامعه، برخوردی قاطع و بازدارنده‌ای صورت بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: ایمان و امید دو مؤلفه مهم این سخنان بود که باید همواره موردتوجه مسوولان، نخبگان و مردم باشد.

سعیدی با اشاره به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سالجاری، اضافه کرد: اهمال در انتخابات پیش رو می‌تواند انقلاب ما را به سرنوشت انقلاب‌هایی دچار کند که امروز هیچ اثری از شعارهای اولیه آنها باقی نمانده است؛ عده‌ای از کینه‌ورزان درصدد این هستند تا با ایجاد دوقطبی مردم را از آمدن پای صندوق‌های رأی منصرف کنند.

وی با اشاره به نزدیکی به سالگرد شهادت آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی از روحانیون مبارز انقلاب اسلامی در سال ۱۳۴۹، تصریح کرد: ولایتمداری و بصیرت دو ویژگی شهید آیت‌الله سعیدی بود و ملی‌گراها و سایر منحرفین این نحله‌های فکری، هیچ‌وقت جایگاهی در نزد این شهید دوران قبل از انقلاب اسلامی نداشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه توبه، تصریح کرد: این آیه مبارکه به‌روشنی بیان می‌کند که خداوند قبل از نزول عذاب الهی، آیات و نشانه‌های خود را برای مردم روشن کرده بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تکذیب انبیا و استهزاء آیات الهی جزو ویژگی‌های منافقین و کافرانی است که عذاب الهی بر آن‌ها نازل‌شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اهمیت تقوای الهی را مورداشاره قرار داد و گفت: آن چیزی که سبب عاقبت بخیری انسان می‌شود، تقوای باطنی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه