English

برگزاری ششمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم

ششمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم با حضور معاون اجتماعی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار و در آن بر لزوم افزایش تبلیغات استفاده از نان کامل سبوس‌دار در سطح استان تأکید شد.

برگزاری ششمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، ششمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم با حضور مقیمی معاون استاندار، دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و معاونین بهداشت و توسعه مدیریت و منابع در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار و در آن بر لزوم افزایش تبلیغات استفاده از نان کامل سبوس‌دار در سطح استان تأکید کرد.

دستور دیگر این کارگروه ممنوعیت لحاظ جریمه‌های خاص پیرامون کالاهای آسیب رسان مانند چیبس بود که مصوب شد موضوع جهت طرح در کارگروه اقتصادی ارجاع داده شود و تصمیم مقتصی در خصوص آن گرفته شود.

تبلیغات استفاده از نان کامل سبوس‌دار در استان نیز یکی دیگر از مصوبات این کارگروه بود که تصیم بر آن شد در حوزه شهری با مجوز کارگروه سلامت و امنیت غذایی، سازمان برنامه و بودجه و اداره کل غله استان، تبلیغات و بنرهای مربوط به نان در سطح شهر توسعه یابد.

ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استاندار قم به تأمین آرد برای بیماران فنیل کتونوری (PKU ) در استان اشاره و ابراز داشت: هزینه‌های تأمین آرد بالا است و برای خودکفایی، بنیاد علوی و سازمان هلال احمر استان این آمادگی را دارد که با تأمین هزینه‌ها و و پخت و پز این نوع از نان، به کمک استان بیاید.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این کارگروه، نظارت بر سموم و آفت کش‌ها با مسئولیت جهاد کشاورزی را مورد توجه قرار داد و گفت: پایگاه آزمایشگاهی انستیتو پاستور در استان در آینده نزدیک استقرار می‌یابد.

مجید اصغری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در بخشی از این کارگروه آکادمیک شدن طب ایران از سوی پزشکان ایرانی را دارای اهمیت دانست و گفت: برای رسیدن به این هدف مهم در استان به حمایت جدی مسئولان استان و همچنین اهتمام همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوطه نیازمندیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه