English

آیت الله سعیدی:

محبوبترین بندگان خدا افرادی هستند که لطفشان به دیگران بیشتر است

امام جمعه قم در همایش تکریم و تجلیل از مؤسسات خیریه استان قم گفت: در روایت آمده است که خلق عیال خداوند هستند و محبوبترین بندگان کسانی هستند که لطفشان به عیال و نان‌خورهای خداوند بیشتر باشد.

محبوبترین بندگان خدا افرادی هستند که لطفشان به دیگران بیشتر است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت الله سید محمد سعیدی در همایش تکریم و تجلیل از موسسات خیریه برتر استان قم که روز گذشته با حضور جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد کشور و جمعی از مسئولین استانی در سالن اجلاس مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی هر نهضت و قیامی بر اساس عملکردش برای تحقق شعارهایی که داده است صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرت امام و تداوم آن با رهبر معظم انقلاب شعارهایی را مطرح کرد و در ذیل آن برنامه ها و نقشه ها و کارهای خود را ارائه کرد، افزود: دو تا از کارهای بسیار ارزشمند نهضت امام خمینی(ره) تأسیس کمیته امداد و نهضت سوادآموزی بود که برای رفع فقر و جهل از جامعه و تحقق شعارهای اول انقلاب صورت گرفت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اساس نهضت‌های الهی و قیام پیامبران و اولیاء خدا با همراهی مردم است، گفت: خداوند متعال که قادر مطلق است پیروزی و برپایی حکومت های الهی را موکول به همراهی مردم کرده است و امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب بر همین اساس بر حضور در صحنه مردم تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه در روایت داریم که خلق عیال خداوند هستند و محبوبترین بندگان کسانی هستند که لطفشان به عیال و نان‌خورهای خداوند بیشتر باشد، ابراز کرد: امام کاظم (ع) فرمودند بر روی کره خاکی بندگانی هستند که تلاش می کنند حوائج و نیازهای مردم را برطرف کنند و آنها در روز قیامت در امان خواهند بود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه امروز سالروز وفات حضرت ام البنین(س) به عنوان برجسته ترین همسر امیرالمؤمنین(ع) بعد از حضرت فاطمه زهرا(س) است، افزود: حضرت ام البنین(س) در پی ازدواج با حضرت علی(ع) اندوخته بزرگ و ماندگاری را از خودشان به یادگار گذاشتند. فرزندانی که فدای قرآن و عترت شدند و برای اعتلای کلمه الله تلاش کردند و سرآمد آنها حضرت عباس(ع) هستند.

وی با بیان اینکه حضرت ام البنین در پیروی و ولایتمداری و عمل به آیه مودت سنگ تمام گذاشت، گفت: حضرت ام البنین ده سال بعد از واقعه کربلا با اشک های عاطفی و سیاسی خود آن واقعه را تبیین می کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه