English

حوزه خیر و احسان بخشی از جورچین نظام جمهوری اسلامی است

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حوزه خیر و احسان بخشی از جورچین نظام جمهوری اسلامی است‌.

حوزه خیر و احسان بخشی از جورچین نظام جمهوری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در آیین تجلیل از تشکل های مردمی و موسسات خیریه استان قم که در سالن اجلاس مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما مردم پایه و انقلاب ما مردم‌محور است، و مردم هدایت‌گر و راهبر نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و پیشرفت های نظام مدیون تلاش های مردم بوده است.

وی ادامه داد: هرجا مردم در کنار هم بوده‌اند و با ندای ولایت حرکت کرده‌اند، در همه زمینه‌ها پیشرفت و توسعه کشور مشاهده شده است.

آسوده با بیان اینکه حوزه خیر و احسان بخشی از جورچین نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن خیر، نیکوکاری، محبت و عاطفه آنهم بر مدار خدا انجام شود دارای سلامت و همبستگی اجتماعی دینی هستند. اگر می‌خواهیم جامعه ما دینی، ارزشی و اسلامی باشد تمام مردم خیر و احسان را باید ساری و جاری کنند.

وی با اشاره به این نهاد های مردمی متولی امر خیر و احسان در جامعه هستند ابراز کرد: این گروه‌ها برخواسته از بطن مردم هستند بدون توجه به ساختار سخت اداری فعالیت خود را دسته‌‌جمعی و دلی پیش می‌برند تا به مظلومان و محرومان کمک کنند.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد ضمن بیان اینکه مسئله مسکن، تحصیل و درمان قابل حل هستند عنوان کرد: کمیته امداد در حوزه خیر و احسان وظیفه راهبردی دارد همچنین دولت وظیفه دارد مسیر امدادرسانی نهاد های مردی را به مددجویان سهل کند. 

وی با بیان اینکه این برنامه دو هدف محوری داشته است خاطرنشان کرد: اولین هدف این است که اگر کارآفرینان در جامعه نبودند و دل به تولید نمی‌دادند، وظیفه نظام و حکومت بود که این کمبود را جبران کند و اشتغال‌آفرینی کند اولین هدف برگزاری این برنامه تقدیر از  این عزیزان است. دومی قشری که تقدیر از ایشان برای دولت واجب است، موسسات خیریه هستند که اگر این حمایت از طرف آن‌ها صورت نمی‌گرفت وظیفه نظام و دولت پر کردن جای خالی این عزیزان بود لذا دولت و نظام همواره از این عزیزان تقدیر و تشکر ویژه‌ای به عمل می‌آورد.

آسوده هدف دوم را عهد و میثاق برای از بین بردن فقر در جامعه عنوان کرد و گفت: عهدی ببندیم تا دانش‌آموزی به علت مشکل اقتصادی ترک تحصیل نکند همچنین مبحث ازدواج که از تاکیدات مقام معظم رهبری هم هست را سومین عهد و از مهمترین مباحثی خواند که باید به آن عنایت بیشتری داشت.

وی ادامه داد: چهارمین مبحث تامین سرپناه است که اهتمام ویژه‌ای را میطلبد و جهت تحقق این امر گفتمان‌سازی را ایجاب می‌کند تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

وی پنجمین عهد را که باید به آن پرداخته شود، توانمندسازی اقتصاد خانواده‌ها خواند و گفت: اهتمام به رونق تولید و ارزش‌آفرینی توسط مردم موضوع مهمی است که می‌تواند نقش مهمی را در مددرسانی ایفا کند.

معاون توسعه و مشارکت های مردمی کمیته امداد پرداخت به مسئله درمان و سلامت را ششمین عنوان کرد و گفت: جلوگیری از آسیب های اجتماعی و اهتمام به مسئله درمان و سلامت روانی خانواده‌ها از مهمترین مباحثی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و عهد نیز تکریم پیشکسوت‌ها و سالمندان است که وظیفه تبیین این امر هم از وظایف گروه های خیریه و احسانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه