English

همایش مبلغان فاطمیه اوقاف در قم برگزار شد

همایش بزرگ مبلغان اعزامی اوقاف در ایام فاطمیه، با حضور رئیس جامعه مدرسین و وزیر ارشاد در قم برگزار شد.

همایش مبلغان فاطمیه اوقاف در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، همایش سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغان اعزامی ایام فاطمیه اوقاف در قم برگزار شد.

در این همایش، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف به عنوان مهمان ویژه سخنرانی کردند.

در بخش نخست، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا عادل طی سخنانی اظهار کرد: 4 هزار پرونده فعال تبلیغی در این سازمان تشکیل شده و 2500 نفر هم در استان‌ها که در مراکز حوزه‌های علمیه استانی تحصیل می‌کنند به عنوان مبلغ همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌های تبلیغی اوقاف با محوریت بقاع متبرکه بوده و در هر مناسبت و در مناطق محروم هم بیش از 200 نفر از مبلغان اعزام می‌شوند که محل فعالیت آنها مساجد و حسینیه‌هاست.

پس از آن محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی کرد.

او گفت: اگر در فرمایشات رهبر معظم انقلاب دقت کنیم، ایشان از تابستان 1400 اصطلاح جدید «جهاد تبیین» را برای مأموریتی جدید در مقابله با بنگاه دروغ‌پراکنی و تحریف ایادی غرب مورد استفاده قرار داده‌اند، اینکه گذشته را همان طور که بوده به مردم بگوییم، مسیر طی شده را برای نسل دیروز و امروز به درستی ترسیم کنیم و آینده را آن طور که باید، بسازیم.

با تاکید بر اینکه مجموعه‌های فرهنگی باید همه توان پای کار بیایند گفت: چتر انقلاب اسلامی، متصل به وحی و کلام الهی بوده و همه آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان و مسلمانان را زیر خود جمع می‌کند و این قدرت بسیج‌کنندگی سخن خداست که در نطق و کلام امامین انقلاب اسلامی هویدا شده است.

در انتها نیز آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در سخنانی گفت: به خاطر تبلیغات زهرآگین دشمنان، هنوز التهاباتی را در جامعه شاهد هستیم، ضمن اینکه دشمنان هم در تلاش برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و همچنین مردم ایران هستند زیرا وحدت، مهمترین سلاح ما در مقابل آنهاست.

او با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند پیام اسلام و انقلاب است گفت: از سازمان اوقاف برای راه‌اندازی مناسبت‌های تبلیغی و تربیت مبلغان و برگزاری همایش‌های این چنینی تشکر می‌کنم.

این همایش با حضور جمع کثیری از مبلغان اعزامی اوقاف در ایام فاطمیه، پنجشنبه 16 آذرماه و از ساعت 9 در سالن همایش‌های حرم امامزاده سید علی(ع) برگزار و به صورت زنده از سیمای مرکز قم و شبکه قرآن پخش شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه