English

هشدار استاندار قم به گران فروشان؛

آغاز طرح گسترده نظارت همگانی و برخورد قاطع با تخلفات صنفی از ابتدای هفته آینده

استاندار قم از آغاز طرح گسترده نظارت همگانی و برخورد قاطع با گرانفروشان از ابتدای هفته آینده خبرداد.

آغاز طرح گسترده نظارت همگانی و برخورد قاطع با تخلفات صنفی از ابتدای هفته آینده
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سیدمحمد آقامیری در نهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم که در استانداری قم برگزار شد گفت: در زمینه میوه شب عید باید تلاش شود که ضمن تنظیم بازار در این ایام میوه با کیفیت و قیمت مناسب که با همراهی با بخش خصوصی بتواند آرامش  بازار را حفظ کند در استان عرضه شود.

وی افزود: نظارت در امر پرهیز از گران فروشی و تورم بی دلیل بسیار مهم است و بحث نظارت با محوریت مردم و از اتحادیه ها از هفته آینده شروع می شود.

وی با ذکر این مطلب که به کسانی که به جنگ سفره مردم می روند، رحم نخواهیم کرد، تصریح کرد: سفره مردم خط قرمز ما است و دشمن نیز به دنبال ایجاد فشار حداکثری در این حوزه و ناراضی کردن مردم است. عده قلیلی از کاسب نماهایی که بدون دلیل مردم را تحت فشار میگذارند و به قیمت آزار مردم می خواهند به ثروت برسند از برخوردهای قاطع ما بی بهره نخواهند ماند.

وی با بیان این که حداقل جریمه گران فروشی ۴۰ میلیون تومان خواهد بود گفت: جریمه های گران فروشی به حدی است که قطعا دیگر  آن شخص نمی تواند خود را بازیابی کند. زیرا باور داریم که این فرد گران فروش در گذشته نیز سرمایه خود را از این مسیر به دست آورده است. 

آقامیری بیان کرد: از شنبه هفته آینده نظارت ها به مرحله عملی و گسترده خود خواهد رسید و بنرها و کلیپ ها و اخبار مرتبط به اطلاع رسانی در خصوص طرح گسترده مبارزه با گران فروشان در قم اجرایی می شود.

استاندار قم بیان کرد: مبنای گران فروشی، جایگزینی کالا است. بسیاری از قیمت ها در تولید، حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد حباب را تجربه می کند. انتظارات تورمی یکی از مهمترین دلایلی گرانی در کشور است که باید این مساله کنترل شود.

وی گفت: کنترل گران فروشی در سطح تولید و توزیع و فروش خرد و کلان بسیار مهم است. این مساله در بازار میوه و اقلام دیگر به شکل جدی دنبال می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اتخاذ راهکارهای آنی برای حل مشکلات قیمت برخی اقلام شامل میوه ها و شکر و لاستیک و.... بیان کرد: اتحادیه ها باید اطلاع رسانی دقیق خود را به اعضا در طرح های نظارتی اعلام کنند و هر روز باید میزان برخوردهای تعزیراتی به متخلفان منعکس شود. 

استاندار قم با ذکر این مطلب که با هیچ دستگاهی در حل مسایل و مشکلات مردم و تامین نیازهای جامعه تعارف نداریم، تصریح کرد: قطعا اگر هر دستگاهی نتواند به وظایف قانونی خود به خوبی عمل کند آن وظایف به نهادهای دیگر و یا حتی خود استانداری منتقل می شود.

وی گفت: اکیپ های مردمی برای انجام بازرسی های شهری باید به سرعت سازماندهی شود و در گروه های متعدد به سطح شهر رفته و با گزارش های دقیق و علمی و با اختیارات کامل را در اختیار مدیران قرار دهند و طبق گواهی های مستندی که ارایه می دهند با گران فروشان برخوردهای تاریخی صورت خواهد گرفت.

وی اظهارکرد: بزرگترین آفتی که گرانی و تورم روی مردم دارد، از بین بردن امنیت روانی جامعه است. این اثر، اثر دردناک و ماندگار است که باعث می شود که افراد تا سالها گرفتار این آفت بمانند و مسایل دیگر نیز از این مساله ناشی می شود. آسیب دوم، آسیب اقتصادی به جیب مردم است که برای ما قابل تحمل نیست.

وی گفت: مدیران دستگاه ها باید با تلاش و نظارت گسترده زمینه امنیت روانی جامعه را بیشتر کنند تا در این بستر هم تولید کننده بتواند در آرامش خیال تولید کند و هم توزیع کننده و مصرف کننده بتوانند در یک بستر امن تر، کار کنند.

وی اظهارکرد: تنظیم بازار امنیت روانی اقتصادی جامعه را تنظیم می کند. یکی از راه های تنظیم بازار ایجاد بستر لازم جهت بازرسی های گسترده مردمی خودرویی و موتوری، بازیدهای سرزده و... است. مردم باید مطمن باشند که مسئولان تمام تلاش خود را برای تامین کالاهای مورد نیاز و همچنین تنظیم بازار و کنترل قیمت ها انجام می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه