English

معاون شرکت برق قم خبرداد؛

احداث سه هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در قم

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق قم، گفت: مجوز احداث سه هزار نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی خانگی در این استان با موافقت وزارت نیرو صادر شد.

احداث سه هزار نیروگاه خورشیدی خانگی در قم
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، سید محمد ارجمندزاده‌، ادامه داد: این سه هزار دستگاه برق خورشیدی ظرفیت سالانه تولید ۱۵ مگاوات برق را دارد.

وی اضافه کرد: سالانه ۳۰۰ روز آفتابی در استان قم وجود دارد که زمینه مساعدی جهت رونق و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر بوجود آورده است.

ارجمندزاده خاطرنشان کرد: همچنین احداث نیروگاه خورشیدی ۲۲۰ مگاواتی در محدوده دریاچه حوض سلطان قم نیز نهایی و سرمایه‌گذار آن انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین پست ۴۰۰ کیلو ولت قم بهمراه پست الغدیر نیز در حال احداث است که با بهره‌برداری از آنها بخش مهمی از نیاز این استان در بخش صنعت و خانگی به برق برطرف خواهد شد.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق استان قم اظهار امیدواری کرد که طرح‌های جدید سرمایه‌گذاری در صنعت برق این استان طی ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: طی شش ماهه اول امسال شاهد رشد هفت درصدی در مصرف برق بودیم که این آمار در بخش خانگی کمتر از یک درصد است که نشان از همراهی مردم در رعایت الگوی مصرف است.

در سطح استان قم ۶۲۰ هزار مشترک برق وجود دارد که از این‌ بین ۵۰۰ هزار مشترک در بخش خانگی است که ۸۰ درصد مجموع مشترکان را شامل می‌شود. هفت هزار مشترک بخش صنعت و کشاورزی نیز به ترتیب حدود ۳۰ و ۱۵ درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می‌کنند. ۱۵ درصد برق قم نیز در سایر مصارف مصرف می‌شود.

در استان قم چهار هزار کیلومتر شبکه فشارضعیف و چهار هزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده‌است، همچنین یک‌هزار ترانس زمینی به همراه ۹ هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم با پیک‌بار حدود هزار و ۲۰۰ مگاوات نصب شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه