English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم:

۴۰ درصد برق قم در بخش خانگی مصرف می شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با بیان اینکه بخش خانگی 80 درصد مشترکان شرکت توزیع برق قم را تشکیل داده است، گفت: 40 درصد برق این استان در بخش خانگی مصرف می شود.

40 درصد برق قم در بخش خانگی مصرف می شود
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، یوسف صادقی اضافه کرد: در سطح استان قم 620 هزار مشترک برق وجود دارد که از این بین 500 هزار مشترک در بخش خانگی هستند که 80 درصد مجموع مشترکان را شامل می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم ادامه داد: 7 هزار مشترک بخش صنعت قم نیز حدود 30 درصد از ظرفیت برق این استان را مصرف می کنند.

صادقی با بیان اینکه بخش کشاورزی نیز بین 12 تا 15 درصد از ظرفیت برق استان قم را مصرف می کند، اضافه کرد: 10 تا 15 درصد برق قم نیز در سایر زمینه های جاری، مصرف می شود.

وی یادآور شد: در سطح استان قم 4 هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 4 هزار کیلومتر نیز شبکه فشار متوسط اجرا شده است.

صادقی یادآور شد: همچنین یک هزار ترانس زمینی به همراه 9 هزار ترانس هوایی برق نیز در سطح استان قم  با پیک بار حدود هزار و 200 مگاوات نصب شده است.

صادقی در خصوص وضعیت انرژی تحویل شده به مشترکین برق استان در سال ۱۴۰۲ گفت: با برنامه ریزی انجام شده بر اساس ۱۴۰ برنامه تعریف شده وزارت نیرو برای گذر از پیک بار تابستان سال ۱۴۰۲ در نیمسال اول سال جاری ۷ درصد انرژی بیشتری از مدت مشابه سال قبل توزیع و توسط مشترکین برق استان مصرف گردیده است.

وی خاطر نشان کرد برابر برنامه های تعیین شده مدیریت مصرف برق، رشد مصرف بخش خانگی ۰.۹۶درصد (کمتر از یک درصد) و در بخش های صنعتی و کشاورزی به ترتیب رشد مصرف ۱۸.۱ و ۳.۸۵ درصد در نیمسال اول سال۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق شده است.

نصب 120 هزار چراغ روشنایی در قم

وی بیان داشت: در سطح استان قم 120 هزار چراغ روشنایی به همراه 120 هزار پایه فشار ضعیف و متوسط در معابر و خیابانها نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق قم، گفت: بخاطر گرمای بالا هوا در فصل گرم سال و سایر ویژگی های خاص شهر قم، نیازمند  تدابیر لازم جهت پایداری شبکه در این استان است.

صادقی بیان داشت: 20 شاخص اصلی و تاثیرگذار در شرکت توزیع برق استان قم مانند کاهش خاموشی ها، وصول مطالبات و غیره بصورت هفتگی با حضور مدیران شرکت توزیع بررسی و برنامه ریزی جهت ارتقای خدمت رسانی انجام می گیرد.

وی در پایان گفت: با تلاش شبانه روزی شرکت توزیع نیروی برق با همکاری همه بخش ها به ویژه بخش صنعت و کشاورزی خوشبختانه از پیک بار تابستان گرم امسال با کمترین اختلال عبور کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه