English

آیت‌الله سعیدی:

ویژگی‌های قم در برخی دوره‌ها مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گرفته است

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه استان و شهر قم ویژگی‌هایی دارد که در برخی دوره‌ها مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گرفته است، گفت: نگاه به توسعه قم نه به‌عنوان یک شهر گردشگری و صنعتی بلکه باید به‌عنوان یک شهر هدف‌دار و تأثیرگذار باشد که علم از این شهر به سراسر دنیا نفوذ می‌کند.

ویژگی‌های قم در برخی دوره‌ها مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گرفته است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار داوود منظور رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) بر لزوم الگوگیری از سیره و روش ایشان تأکید و اظهار کرد: باید با مطالعه زندگی فردی و اجتماعی اهل‌بیت(ع)، از آموزه‌های ایشان برای امروز خود بهره‌برداری کنیم.

 وی معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) را مقدمه عملکرد صحیح دانست و گفت: تلاش به‌موقع حضرت زهرا (س) و وصیت ایشان نسبت به محل دفنشان و اقدامات دیگری که انجام دادند نشان می‌دهد که ما برابر پدیده‌ها، اشخاص و اقتضائات مختلف باید چگونه رفتار کنیم و هر موقعیتی اقتضای خاص خود را دارد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه فرصت‌ها به‌سرعت از دست می‌روند و باید با کار و تلاش جهادی از این فرصت‌ها استفاده کرد، افزود: دولت آیت‌الله رئیسی از کارهای شکلی و صوری پرهیز دارد و به دنبال اولویت‌ها است و اگر هرکسی در هر جایی که وابسته به دولت است با این روحیه کار کند کارها خوب پیش می‌رود.

 وی با بیان اینکه استان و شهر قم ویژگی‌هایی دارد که در برخی دوره‌ها مورد بی‌توجهی و غفلت قرار گرفته است، گفت: به‌صرف تعریف‌کردن از قم و بیان ویژگی‌هایش نباید بسنده شود؛ بلکه این شهر باید هم از نظر منظر و شکل ظاهری متناسب با آن ویژگی‌ها باشد و هم از نظر محتوایی و واقعی زندگی مردم این‌گونه باشد؛ نگاه به توسعه قم نه به‌عنوان یک شهر گردشگری و صنعتی بلکه باید به‌عنوان یک شهر هدف‌دار و تأثیرگذار باشد که علم از آن به سراسر دنیا نفوذ پیدا می‌کند.

 آیت‌الله سعیدی با انتقاد از طرح‌های نیمه تمامی که هدف و منفعتش برای مردم مشخص نیست، گفت: از طرف دیگر برخی از طرح‌ها مانند فرودگاه به‌خاطر جاذبه‌های معنوی و علمی قم اهمیت ویژه‌ای دارند و امیدواریم با حضور مسئولان در شهر مقدس قم این مشکلات برطرف شود.

 وی با بیان اینکه حرم مطهر خانه همه مردم است و همه از آن سود می‌برند، گفت: باید نسبت به توسعه حرم مطهر نگاه ویژه‌ای باشد تا شاهد رضایت حداکثری مردم این شهر و زائران از سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه