English

در حوزه صنایع غذایی؛

آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد چهارسو افتتاح شد

آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد چهارسو در حوزه صنایع غذایی با حضور دکتر نوروزی معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افتتاح شد.

آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد چهارسو افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، حجت الاسلام والمسلمین محمود عرب در ابتدای این آئین با اشاره به اینکه در سایه آموزش می‌توان اهداف تجاری و درآمدی داشت، اظهار کرد: سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بازار جهانی 662 میلیارد و 450 میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه باید به آموزش از طریق فضای مجازی توجه بیش‌تری شود، مطرح کرد: در سال 2016 درآمد کشورهایی مانند چین، هند، آمریکا و ... از آموزش‌های مجازی به حدود 10 میلیون دلار رسید.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اینکه باید با تولید محتوا تجارت آموزشی داشته باشید، عنوان کرد: در استانداردهای بین المللی ۷ سند حرفه،‌ ۱۸ استاندارد شغل و ۱۸۰ شایستگی در بحث خدمات تغذیه داریم که می‌توان از آن‌ها در آموزش‌ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه طی برقراری ارتباط با افراد باتجربه می‌توان این استانداردها را به‌روز و کامل کرد، خاطرنشان کرد: می‌توان با استفاده از آموزش‌ها، خدمات ویژه‌ای را در سطح جامعه ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین عرب اضافه کرد: در سال مهار تورم و رشد تولید با بهره گیری از نیروی ماهر و بکار گیری آن می‌توانید موجب کاهش قیمت کالا و خدمات شوید.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق موجب افزایش کارآیی و اثربخشی می‌شود، تصریح کرد: تولید در سایه افزایش بهره‌وری رشد می‌کند و با این اقدام در مسیر تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید قرار می‌گیریم.

سپس مجتبی نوروزی معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه آموزش نقش ویژه‌ای در کشور دارد، اظهار کرد: امروز در کشور مشکل کمبود نیروی ماهر داریم.

وی با بیان اینکه بیش از مشکل بیکاری، مشکل مهارتی داریم، مطرح کرد: این خلا بشدت احساس می‌شود و متاسانه اراده لازم برای حل آن نیز وجود ندارد.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه بودجه و امکانات کافی نیز در اختیار متولیان امر آموزش قرار ندارد، عنوان کرد: آموزش امر مقدسی است و با استفاده از آن می‌توان بسیاری از مشکلات کشور را رفع کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه