English

عباسی یزدی خبر داد؛

افزایش منابع کتابخانه ویژه حرم حضرت معصومه (س) برای مطالعه عموم زائران

رئیس کتابخانه فاطمی با اشاره به ایجاد کتابخانه ویژه حرم مطهر بانوی کرامت به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریورماه هزار و ۷۸ جلد کتاب توسط زائران حرم مطهر به کتابخانه ویژه حرم اهدا شده و بیش از ۵۰۰ جلد نیز از سایر کتب اهدا شده به کتابخانه فاطمی در این بخش در اختیار زائران قرار گرفته است و در مجموع هزار و ۶۳۳ جلد به ظرفیت این کتابخانه افزوده شده است.

افزایش منابع کتابخانه ویژه حرم حضرت معصومه (س) برای مطالعه عموم زائران

به گزارش خبرگزاری موج قم، محمد عباسی یزدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت به‌منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در اقدامی کم‌نظیر کتابخانه ویژه حرم مطهر را در دو بخش خواهران و برادران به‌صورت قفسه باز و بدون نیاز به ثبت‌نام در فضای داخل حرم مطهر ایجاد کرد که مورد استقبال زائران قرار گرفت.

وی افزود: کتابخانه ویژه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها در بخش آقایان در رواق علامه مجلسی واقع شده است که در این بخش امکان مطالعه کتاب به‌صورت حضوری وجود دارد.

رئیس کتابخانه فاطمی بیان کرد: کتابخانه ویژه حرم مطهر در بخش خواهران در شبستان نجمه خاتون نیز به‌صورت قفسه باز در اختیار زائران این بارگاه نورانی است و زائران می‌توانند کتاب‌های این کتابخانه را به‌صورت امانی دریافت کرده و برای مطالعه به منزل و یا شهر خود برده و در مراجعه بعدی به حرم مطهر کتاب را عودت دهند.

وی ابراز کرد: از ابتدای سال تا پایان شهریور بیش از ۸ هزار جلد کتاب در بخش خواهران کتابخانه ویژه حرم امانت داده شده است.

عباسی یزدی گفت: باتوجه‌به تجربه سال‌های گذشته در موارد زیادی افرادی که کتابی را به امانت گرفته‌اند پس از مراجعه مجدد برای عودت کتب، کتاب‌های مازاد منزل خود را نیز برای مطالعه زائران به این کتابخانه اهدا می‌کنند که این امر باعث شده روزبه‌روز تعداد کتاب‌های کتابخانه ویژه حرم مطهر بانوی کرامت در موضوعات متنوع افزایش داشته باشد.

 وی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریورماه هزار و ۷۸ جلد کتاب توسط زائران حرم مطهر به کتابخانه ویژه حرم اهدا شده و بیش از ۵۰۰ جلد نیز از سایر کتب اهدا شده به کتابخانه فاطمی در این بخش در اختیار زائران قرار گرفته است و در مجموع هزار و ۶۳۳ جلد به ظرفیت این کتابخانه افزوده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه