English

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس اعلام کرد؛

اجرای ٨٥ پروژه هنری و صنعتی در حرم‌های مطهر عتبات عالیات توسط فارس

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: ۸۵ پروژه هنری و صنعتی در حرم‌های مطهر عتبات عالیات توسط فارس در حال اجراست.

اجرای ٨٥ پروژه هنری و صنعتی در حرم‌های مطهر عتبات عالیات توسط فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، اسکندر قاسمی رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس در نشست خبری که در راستای سلسله نشست‌های پاسخگو برگزار شد، با بیان اینکه ٨٥ پروژه هنری و صنعتی در حرم‌های مطهر عتبات عالیات توسط فارس در حال اجراست، گفت: کار بازسازی حرم‌های مطهر در عراق رو به اتمام است و در حال حاضر با توجه به افزایش زوار و نیازسنجی‌های انجام شده، موضوع توسعه حرم‌ها در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه کار احداث صحن ٢٢٠ هزار مترمربعی حضرت زهرا (س) در نجف اشرف بیش از ٩٧ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: در مراسم اربعین امسال، این صحن پذیرای اسکان ٧٠ هزار زائر در هر شب بود.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: صحن حضرت زهرا (س) که به معماری اسلامی ایرانی ساخته شده، یک شاهکار مهندسی است.

قاسمی گفت: صحن حضرت زینب کبری (س) نیز در کربلا در فضایی به مساحت ۱۶۴ هزار متر مربع در سه طبقه در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی آن ۵۰ درصد است.

او همچنین با بیان اینکه صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین با محوریت سه استان فارس، قم و خراسان رضوی در حال احداث است، گفت: این صحن ۵ هزار مترمربعی در حال حاضر در مرحله گودبرداری است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: در بحث بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر در عتبات عالیات تامین بودجه به صورت ۱۰۰ درصد مردمی انجام می‌شود.

قاسمی گفت: برای اجرای پروژه‌ها، ساخت ضریح و در و پنجره‌ها از هنرمندان فارسی استفاده شده و تامین مصالح ساختمانی و نیروی امسامی مورد نیاز نیز ایران انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه مردم در بحث بازسازی و توسعه عتبات پای کار هستند، گفت: در بحث اربعین نیز برای ۱۰۲ موکب پروانه صادر شد که بخش اعظم آن‌ها در کربلا و مسیر نجف به کربلا مستقر شده و مابقی در مرز شلمچه و کاظمین و نجف اشرف و استان مستقر شده بودند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات فارس گفت: فارس جزو ۵ استان برتر در بحث نذورات بوده و سرانه هر نفر برای مشارکت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شده است.

قاسمی گفت: افرادی که متقاضی خادمی افتخاری در موکب‌ها هستند، باید یکماه قبل از اربعین به ستاد عتبات عالیات برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه