English

آیت‌الله سعیدی:

ضرورت تحول در حوزه‌های علمیه

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تحول در حوزه و متون علمی حوزه را ضروری دانست و گفت: یکی از الزامات آگاه شدن به زمان و دچار نشدن به شبهات مسئله تحول است که از مسائل اساسی و حساس در هر زمانی است.

ضرورت تحول در حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس و اعضای مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد با آرزوی نتیجه‌دادن حرکت فلسطینی‌ها، اظهار کرد: ما موظف هستیم که برای افرادی که علیه ظلم، استکبار و صهیونیست قیام کرده‌اند دعا کنیم و این گروه افرادی هستند که با اعتقاد از دین اسلام و قدس شریف دفاع می‌کنند و این در پیشگاه خداوند ارزشمند است.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام تأکید کردند که انسان باید آگاه به زمان باشد تا دچار شبهات، لغزش‌ها و فتنه‌ها نشود، گفت: یکی از الزامات آگاه شدن به زمان و دچار نشدن به شبهات مسئله تحول است که از مسائل اساسی و حساس در هر زمانی است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه برخی از سنت‌ها اگرچه که شریف و پاس‌داشتنی هستند؛ ولی منافات با تحول ندارد، افزود: در باب تحول دو نگاه غیرصحیح افراطی و تفریطی وجود دارد و نگاه صحیح حد وسط است؛ برخی به‌قدری تند هستند که هیچ‌کسی را در این حوزه قبول ندارند و همه را کنار می‌گذارند و برخی هم به‌قدری بی‌حال هستند که هیچ اقدامی برای تحول انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برخی جرأت ندارند که حتی از یک متن عبور کنند، گفت: حوزه‌ها باید تلاش کنند و متعهدانه کار کنند و هر کسی در حوزه تخصصی خودش متون جدید متناسب با زمان تولید کند.

آیت الله سعیدی تحول در حوزه و متون علمی حوزه را ضروری دانست و گفت: یکی از رسالت‌های مهم خود را باید ورود به مسئله تحول با نگاه رهبر معظم انقلاب و بزرگان بدانید و به شبهات روز که بسیار هم زیاد هستند پاسخ بدهید.

وی بالنده بودن را خاصیت حوزه علمیه شیعی دانست و گفت: توکل به خدا از یک سو و تلاش متعهدانه از سوی دیگر برای انسان توفیقات زیادی ایجاد می‌کند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با اشاره به تلاش جهادی و تمام‌قد اعضای این مجمع برای خدمت‌رسانی به طلاب اظهار کرد: این مجمع از مسائل تهذیبی و هدایت تحصیلی طلاب گرفته تا رفع موانع بروکراسی اداری، ساماندهی سامانه وسیع تبلیغ و امور خدماتی، درمانی و معیشتی برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد.

وی افزود: این مجمع بیش از ۷۰ استاد سطوح عالی و ۵۰ مبلّغ نمونه کشوری را در خود جای‌داده و در ۱۴ کمیسیون از جمله کمیسیون‌های تحقیق و پژوهش، بسیج، مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، محور مقاومت و موارد دیگر بدون پشتوانه مالی خدمت‌رسانی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه