English

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری عنوان کرد:

اخذ سند رسمی برای ۱۰۰۰ رقبه قم در یک سال گذشته

مدیرکل اوقاف استان قم با اشاره به وجود 17 هزار رقبه در قم گفت: طی یک سال گذشته، برای حدود هزار رقبه جدید سند رسمی اخذ شده است.

اخذ سند رسمی برای 1000 رقبه قم در یک سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جریان بازدید آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از اداره کل اوقاف استان قم که به مناسبت هفته وقف صورت گرفته اظهار کرد: یکی از کارهای جدی اوقاف، شناسایی موقوفات و اخذ سند رسمی برای آنهاست.

وی افزود: طی یک سال گذشته، برای حدود هزار رقبه جدید سند رسمی اخذ شده است؛ تعداد رقبات استان قم هم حدود 17 هزار مورد است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه سال گذشته، اوقاف قم جزو استان‌های برتر در زمینه اخذ سند برای موقوفات مورد تقدیر قرار گرفته است گفت: حدود 300 مورد پرونده اختلافی هم در جریان است البته با توجه به تلاش صورت گرفته، در بیشتر پرونده‌ها، رأی به نفع اوقاف صادر می‌شود.
وی ادامه داد: هر چه بیشتر جستجو می‌کنیم، با موقوفات ثبت نشده بیشتری مواجه می‌شویم که نشان می‌دهد وقف‌های زیادی هستند که در گذشته، حقوق آنها ضایع شده است.
اسکندری با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال، پنج وقف جدید در قم به ثبت رسیده که ارزش ریالی آنها 450 میلیارد ریال است گفت: البته در قم، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و برخی موسسات تحقیقاتی و پژوهشی هم موقوفاتی دارند و آنها را مدیریت می‌کنند، ضمن اینکه موقوفات بسیاری هم توسط متولیان خاص اداره می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: بر اساس قوانین و مقررات موجود، سازمان اوقاف موظف به نظارت بر حفظ عین موقوفات و حُسن اجرای امینانه نیت واقفان است.
وی با اشاره به تنوع بالای نیت‌ها در موقوفات قم گفت: وقف‌های قابل توجهی در قم با نیت دارو و درمان نیازمندان وجود دارد که با همکاری سازمان بسیج پزشکان تاکنون 60 دوره طرح رایگان برای نیازمندان اجرایی شده ضمن اینکه طی تفاهم‌نامه‌هایی با کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر و همچنین دانشگاه علوم پزشکی، بخشی از داروی نیازمندان از محل عواید موقوفات تامین می‌شود.
اسکندری با بیان اینکه در مناسبت‌هایی همچون نیمه شعبان هم طی تفاهمی با هلال احمر قم، تمام داروهای مورد نیاز برای مسافران و زائران توسط اوقاف تامین شده است خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی هم که از دوره شیوع کرونا شروع شد همچنان ادامه دارد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه