English

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

حرکت در مسیر اربعین تمرین ازخودگذشتگی است

عضو خبرگان رهبری گفت: قرآن کریم سفارش به ایثار و فداکاری دارد، مسیر پیاده روی اربعین تمرین ازخودگذشتگی و ایثار است و این گونه است که زیارت ما از پاداش زیادی برخوردار است.

حرکت در مسیر اربعین تمرین ازخودگذشتگی است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی در محفل عزاداری در جمع زوار سیدالشهدا علیه السلام در موکب آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف-کربلا به تبیین فضائل زیارت امام حسین علیه السلام پرداخت و گفت: طبق روایات آتش جهنم به سراغ زائر امام حسین علیه السلام نمی آید، لذا شایسته است که زوار گرامی به یاد شهدا و امام و رهبری نیز باشد که این راه نورانی را به روی ما باز کردند.

وی با اشاره به دعای”اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد”  افزود: انسان مومن باید همه دغدغه اش این باشد که چه کند شبیه پبامبر و آل او باشد، پیمودن این مسیر نورانی اقتدا به رسول گرامی اسلام(ص) وآل آن حضرت است.

وی گفت: انسان باید همه شئون زندگی اش برای خدای متعال باشد و در این صورت مرگ او هم شهادت خواهد بود.

سخنران مراسم خاطرنشان ساخت: کسی که زندگی اش برای خداست همه توان و همتش تنها کسب ثروت و مال نیست بلکه ایثار و از خودگذشتگی دارد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه تاکید کرد: سیدالشهدا علیه السلام این راه طولانی را طی کردند برای خدمت به مردم چون برای آن حضرت نامه نوشته بودند. اهل بیت آنقدر سختی و مصیبت را تحمل کردند، چون برای هدایت و خدمت به ما انسان ها و بندگان خدا، ایثارگری در زندگی ائمه اطهار علیهم السلام موج می زد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم تاکید کرد: سیدالشهدا بزرگترین ایثارگری تاریخ را رقم زدند لذا درس مهم مکتب آن حضرت ایثار و گذشت از خویش برای دیگران است.

وی افزود: قرآن کریم سفارش به ایثار و فداکاری دارد، همه این مسیر پیاده روی تمرین ازخودگذشتگی و ایثار است و این گونه است که زیارت ما از پاداش زیادی برخوردار است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه ابراز داشت: انسان وقتی ایثار می کند چنان لذتی می برد که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، لذت ارتباط با سیدالشهدا علیه السلام واقعا غیر قابل توصیف است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه