English

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی:

الزام همراه داشتن اسپری تنفسی برای زائرین پیاده اربعین

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی بیان کرد: اسپری تنفسی برای تسکین علائم آسم و بیماری‌های مزمن انسدادی ریه مانند سرفه، خس خس سینه و احساس تنگی نفس استفاده می‌شود که باتوجه به شرایط آب و هوایی کشور میزبان، همراه داشتن آن توصیه می‌شود.

الزام همراه داشتن اسپری تنفسی برای زائرین پیاده اربعین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، دکتر سید علی جعفری نژاد؛ رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: همراه داشتن اسپری تنفسی با توجه به وضعیت آلودگی هوای کشور عراق مورد تاکید است تا در هنگام بازگشت به ایران با مشکلات تنفسی مواجه نشوند.

جعفری نژاد افزود: اسپری تنفسی برای تسکین علائم آسم و بیماری‌های مزمن انسدادی ریه مانند سرفه، خس خس سینه و احساس تنگی نفس استفاده می‌شود که باتوجه به شرایط آب و هوایی کشور میزبان، همراه داشتن آن توصیه می‌شود.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی متذکر شد: در مورد وضعیت تامین داروی روزهای پایانی ماه صفر نیز با توجه به افزایش حجم زائران در این روزها، نیازهای دارویی این ایام شناسایی شده است و تمهیدات لازم جهت تامین داروی این روزها اندیشیده شده است.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به افزایش حجم مصرف برخی داروها در سه روز پایانی ماه صفر، با مسوولان مربوطه مکاتباتی انجام شده است تا در خصوص تامین اقلام دارویی مشکلی ایجاد نشود.

جعفری نژاد اضافه کرد: عمده نیازهای دارویی مورد نیاز این روزها، تامین داروی اربعین حسینی (ع) ، شهادت امام رضا(ع) و روزهای شروع سال تحصیلی است که این موضوع با ارسال دارو به عراق و مشهد توسط جمعیت هلال احمر در حال پیگیری و انجام است.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی یادآور شد: هفت و نیم درصد سهمیه داروی کشور به مشهد اختصاص دارد و هرچند این مقدار قابل قبول است اما بر این باور هستیم که این کلانشهر نیازمند اختصاص سهمیه بیشتر به ویژه در روزهای پایانی ماه صفر است.

جعفری نژاد در خاتمه با اشاره به میزان ذخیره دارویی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هرچند وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است اما کمبودهای برخی اقلام دارویی همچنان ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه