English

با سخنرانی جعفرطیاری؛

دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند

تجمع اعتراضی اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم برگزار شد.

دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب هتک حرمت به قرآن را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری موج قم، در این تجمع اعتراضی حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرطیاری قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) گفت: مهمترین هدف قیام امام حسین (علیه السلام) آزاد سازی انسان از بردگی شیطان درون و برون و از تاریکی جهل و ظلم و رهنمویی به نور هدایت است.

 

در مصیبت ثقل اکبر و ثقل اصغر پیامبر گرامی اسلام به سوگ نشسته‌ایم

قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه اداد؛ مصیبت دردناک و جان‌سوز دیگری که جهان اسلام و تمام آزادی خواهان جهان را خشمگین کرده هتک حرمت قرآن توسط ایادی و مزدوران صهیونیسم و آمریکای جنایت‌کار است و ما امروز در مصیبت ثقل اکبر و ثقل اصغر پیامبر گرامی اسلام به سوگ نشسته‌ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز در کشورهای غربی و آن هم به بهانه آزادی بیان دو میراث گران‌بهای پیامبر اسلام(ص) توسط دشمنان اسلام و مدعیان آزادی مورد هتک حرمت قرار می‌گیرد افزود؛ این هتک حرمتی که در کشورهای غربی به صورت کاملا هدفمند بر علیه مقدسات در حال انجام است ریشه در دوران جاهلیت دارد که امروزه خود را به صورت جاهلیت مدرن آشکار ساخته است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد؛ قرآن کتاب عقل، علم،نور ،هدایت، شفابخش، آزادی بخش، منجی بشریت، مخالف با زر و زور تزویر،شیطان ستیز و انسان ساز است ولی این بیچاره‌ها نه تنها اصرار دارند که در گرداب بندگی و اسارت هواهای نفسانی غوطه‌ور شوند بلکه با عشق و علاقه دنبال سرسپردگی، بندگی و نوکری شیطان بزرگ هستند و این‌ها مزدوران بی مزد و مواجب صهیونیسم‌اند ولی به کوری چشم دشمنان و طبق آیه شریف«یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» روز به روز بر گستره کمی و کیفی نورانیت دو تراث گران‌بهای رسول خدا(ص) افزوده می‌شود و ندای ملکوتی این دو در جهان بیش از پیش طنین انداز خواهد شد.

 

آتش زدن قرآن با کدام عقل و منطق سازگار است؟

حجت الاسلام والمسلمین جعفرطیاری با طرح این سئوال که آتش زدن قرآن با کدام عقل و منطق سازگار است؟خاطر نشان کرد: هیچ کتاب و مکتبی و هیچ دین و مذهبی مثل قرآن و اسلام انسان را به تفکر و تعقل و آزاد اندیشی دعوت نکرده و پیامبر اسلام (ص) با آوردن قرآن به کل جهان این پیام را داد که باید از تمام غل و زنجیرهای درونی و بیرونی آزاد شوید.

 

اگر امروز خبری از مسیحیت و یهودیت و سایر ادیان است همه به برکت قرآن است

قائم مقام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با خطاب قرار دادن سردمداران غربی و ایادی و مزدوران وابسته به آن‌ها اظهار کرد؛ سرمداران غربی باید به جهانیان پاسخ دهند که این چه نوع آزادی است که سوزاندن و هتک حرمت به کتابی که پیام تمدن سازی، استقلال، حقوق بشر،علم آموزی،ظلم ستیزی و زیر بار ظلم نرفتن و دفاع از مظلوم را فریاد می‌زند در کشورهای به ظاهر متمدن مورد حمایت قرار می‌گیرد؟ و جهان غرب باید بداند که اگر امروز خبری از مسیحیت و یهودیت و سایر ادیان است همه به برکت قرآن است و امیدواریم اندیشمندان غربی در مقابل این جنایت اعتراض کنند و اجازه تکرار این‌گونه حوادث را ندهند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد؛ جهان غرب اگر مدعی آزادی بیان و اندیشه است چرا در مقابل کوچکترین سئوالی در مورد جریان هولوکاست مقاومت می‌کند؟ و چرا با حمایت از بی حجابی اجباری با زنان محجبه برخورد می‌کند؟ و چرا در مقابل دفاع از ارزش‌های اصیل انسانی و عقلانی سکوت اختیار کرده است؟

جعفرطیاری با بیان این‌که منطق اسلام و قرآن منطق صلح و گفت‌وگو است گفت؛ اسلام دین خشونت و خشونت طلبی نیست و ما بر اساس آموزه‌های قرآن و اسلام اهل مدارا و گفت‌وگو هستیم ولی اگر کسی به مقدسات ما توهین کند سر سوزنی در دفاع از اندیشه‌های نورانی اسلام و قرآن کوتاه نخواهیم آمد.

 

اسلام دین گفت‌وگو،منطق و عقلانیت است

وی با بیان خاطره‌ای از  سئوال یک اندیشمند غربی گفت؛ سرلوحه فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب معرفی اسلام ناب بر اساس آموزه‌های اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است و به همین جهت هیئت‌های مختلفی از این دانشگاه بازدید می‌کنند و در جلسه‌ای که با حضور جمعی از اندیشمندان غربی در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد یکی از حاضرین پرسید آیا شمایی که مدعی گفت‌وگو هستید حاضرید با گروه داعش نیز گفت‌وگو کنید؟ و ما در جواب گفتیم بله،ولی به شرطی که اسلحه را بر زمین بگذارند زیرا اسلام دین گفت‌وگو،منطق و عقلانیت است و سیره بزرگان دین ما نیز چنین بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با قرائت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در محکومیت هتک حرمت به قرآن افزود؛ اساتید،کارکنان و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب با نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبر عظیم الشان انقلاب و با محکوم کردن هتک حرمت کتاب آسمانی اسلام با این تجمع اعتراضی اعلام می‌دارند که با این دسیسه‌های شیطانی نور قرآن و اسلام خاموش شدنی نیست و  به زودی جهان را از زیر سلطه مستکبران آزاد خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این تجمع، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب با سردادن شعارهای «الله اکبر»«مرگ بر آمریکا»«مرگ بر اسرائیل» «سکوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن» «دانشجوی مسلمان حامی دین و قرآن » خشم و انزجار خود را نسبت به هتک حرمت قرآن کریم اعلام داشته و با درخواست برخورد قاطع با مسببان این اقدام ننگین از مجامع بین المللی خواستند در مقابل توهین به مقدسات سکوت نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه