English

کاهش ۳۷ درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی قم در خرداد ماه ۱۴۰۲

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: میزان مأموریت‌های انجام‌شده در خرداد ماه 1401 نسبت به مدت مشابه این مأموریت‌ها در خرداد ماه سال 1402 ، شاهد کاهش 37 درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی در این بازه زمانی بوده‌ایم.

کاهش 37 درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی قم در خرداد ماه 1402

به گزارش خبرگزاری موج قم، عزت اله بهزادی نیا در گفت‌وگویی به ارائه گزارشی از اقدامات مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان در خردادماه 1401 پرداخت و اظهار داشت: در این بازه زمانی 25 هزار و 990 تماس با اورژانس گرفته‌شده که از این تعداد 9 هزار و 631 مورد مأموریت شهری و جاده‌ای بوده است. 

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: از تعداد مأموریت‌های انجام‌شده هزار و 832 مورد مربوط به تصادفات بوده که از این تعداد هزار 455 مورد تصادفات شهری و 377 مورد نیز تصادفات جاده‌ای بوده است. 

وی با اشاره به نتایج مأموریت‌های تصادفات شهری و جاده ای اظهار کرد: 805 مورد از تصادفات درمان در محل، هزار و 515 مورد از تصادفات انتقال به مرکز درمانی و 12 مورد از تصادفات متأسفانه منجر به فوت‌شده است. 

دکتر بهزادی نیا اضافه کرد: 16 مورد از مأموریت‌های انجام‌شده با موتورلانس، سه مورد از مأموریت‌ها با اتوبوس آمبولانس و شش مورد نیز با بالگرد انجام‌شده است؛ در این میان هیچ‌کدام از مأموریت‌ها با اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی منتقل نشده‌اند اما 13 نفر از مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.  

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان در خردادماه 1402 پرداخت و اظهار داشت: در این بازه زمانی 27 هزار و 107 تماس با اورژانس گرفته‌شده که از این تعداد 10 هزار و 558 مورد مأموریت شهری و جاده‌ای بوده است. 

دکتر بهزادی نیا اضافه کرد: از تعداد مأموریت‌های انجام‌شده هزار و 940 مورد مربوط به تصادفات بوده که از این تعداد هزار 523 مورد تصادفات شهری و 417 مورد نیز تصادفات جاده‌ای بوده است. 

وی با اشاره به نتایج مأموریت‌های تصادفات شهری و جاده ای عنوان کرد: هزار و 38 مورد از تصادفات درمان در محل، هزار و 478 مورد از تصادفات انتقال به مرکز درمانی و 13 مورد از تصادفات متأسفانه منجر به فوت‌شده است. 

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم بیان کرد: 935 مورد از مأموریت‌های انجام‌شده با موتورلانس، سه مورد از مأموریت‌ها با اتوبوس آمبولانس و شش مورد نیز با بالگرد انجام‌شده است؛ در این میان 26 مورد از مأموریت‌ها با اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند و 10 نفر از مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند. 

دکتر بهزادی نیا با بیان اینکه 927 مورد از مأموریت‌های انجام‌شده در خردادماه 1402 نسبت به خردادماه سال 1401 بیشتر بوده است، اضافه کرد: از میزان مأموریت‌های انجام‌شده شاهد کاهش 37 درصدی انتقال مصدومان به مراکز درمانی در این بازه زمانی بوده‌ایم؛ همچنین انتقال مصدومان با بالگرد به مراکز درمانی نیز با سه درصد کاهش همراه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه