English

دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی برپیگیری داروهای مورد نیاز بیماران پیوندی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر تامین داروی مورد نیاز بیماران پیوندی گفت: باید در این زمینه تلاش شده و بیمارانی که به این نوع داروها نیاز دارند، حتما پرونده تشکیل دهند.

دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم مبنی برپیگیری داروهای مورد نیاز بیماران پیوندی

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی مصری در کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو اظهار داشت: دانشگاه با نظارت اولیه، معاونت درمان با نظارت ثانویه و همچنین کارشناسان معاونت غذا و دارو با نظارت عالی که به موضوع کمبود داروهای بیماران پیوندی دارند با رصد و پایش می‌توانند با افراد متخلف طبق مقررات برخورد کنند. 

وی با تأکید بر مدیریت صحیح برخورد با متخلفان دارویی گفت: آمارها در سطح استان حاکی از آن است تعداد اقلام دارویی به‌ویژه تجویز سرم در نسخه‌ها رعایت نمی‌شود؛ بنابراین باید تلاش کنیم دوره‌های بازآموزی طراحی کنیم. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: باید برای تمامی دستگاه‌های مربوطه در زمان مناسب جلسات برگزار  و رصد و پایش انجام دهیم تا در حوزه دارو به‌ویژه سرم کمبود نداشته باشیم. 
دکتر مصری بر لزوم تشکیل پرونده برای بیماران پیوندی تأکید و تصریح کرد: علت اینکه بیمار پیوندی به داروخانه مراجعه می‌کند اما به او دارو داده نمی‌شود این است که بیمار اصلاً پرونده ندارد؛ درحالی‌که باید بیماران پیوندی پرونده داشته باشند. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم اطلاع‌رسانی کارشناسان سامانه 190 به همشهریان تأکید و تصریح کرد: سامانه 190 برای پاسخگویی به شکایات مردمی در حوزه دارو، بهداشت محیط و همچنین سایر مشکلات بهداشتی و درمانی می بلشد که به‌منظور کاهش رفت‌وآمد مردم و پیگیری سریع‌تر شکایات در وزارت بهداشت راه‌اندازی شده است.
همچنین دکتر محصل مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم نیز در این جلسه گفت: ما در تامین اجتماعی یک شورای علمی تخصصی داریم که عملکرد پزشکان را آنالیز و در صورت تجویز غیرمنطقی دارو تذکرهای لازم ارائه می شود.
وی بیان داشت: لزوم تجویر منطقی دارو برای ما بسیار مهم است و در این زمینه تلاش می کنیم که بهترین نحو ممکن در استان خدمات ارائه کنیم.
دکتر فتحی مدیرکل بیمه سلامت استان قم نیز در این جلسه گفت: بیمه سلامت هر شش ماه یکبار نسخ را بررسی و پیگیری های لازم را انجام می دهدو در صورت تجویز غیرمنطقی تذکر و برخورد می شود.
دکتر هدی ابوالحسنی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: موضوع فرهنگسازی امر بسیار مهمی است که باید در این عرصه فعالیت شده تا شاهد عدم تجویز داروی غیرمنطقی و همچنین عدم نیاز بیمار باشیم.
وی گفت: بیمار باید به توصیه های پزشک گوش داده و از سوی دیگر نیز پزشک نکات مهم را برای بیمار تشریح و او را متقاعد کند که با مصرف بیش از حد دارو، نتیجه مطلوبی نخواهد گرفت.
دکتر رهبری نماینده سازمان نظام پزشکی استان قم نیز در این جلسه گفت: بیمارانی هستند که متاسفانه به پزشک می گویند فقط داروی تزریقی و یا سرم بنویس که این اشتباه است و باید این فرهنگ از بین برود.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه