English

نقاط آبگرفتگی در سطح شهر قم نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته‌اند

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم گفت: نقاط آبگرفتگی در سطح شهر قم نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته‌اند.

نقاط آبگرفتگی در سطح شهر قم نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته‌اند

به گزارش خبرگزاری موج قم، رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگویی با برنامه رادیویی واحد صداوسیما مرکز قم، با اشاره به اقدامات شهرداری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی اظهار داشت: ذاتاً جمع‌آوری آب‌های سطحی وظیفه شهرداری است که به‌صورت مرحله‌ای در حال اجرای پروژه‌هایی در سطح شهر قم هستیم.

وی ورود آب‌های سطحی به فاضلاب را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: فاضلاب در برخی از نقاط آب‌های سطحی به آن ورود پیدا می‌کند و یا در مواردی مانند پردیسان نیز دفع فاضلاب اضافه‌شده و بار بالایی را به محور اصلی که تونل غدیر بوده اعمال می‌کند که در نتیجه برخی مواقع این مشکلات وجود دارد.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با بیان اینکه نسبت به سال‌های قبل آبگرفتگی در شهر به‌شدت کاهش‌یافته است و بازدیدهای زیادی در جهت جلوگیری از آبگرفتگی اتفاق می‌افتد افزود: بعضی از قسمت‌ها شبکه هدایت آب‌های سطحی به‌طور موضعی کامل نیست؛ مانند ۱۶ متری شهید فهیمی که مشکل‌دار بوده و این در شرایطی بوده که در مناطق ۲ و ۶ در سنوات گذشته شرایط حادتری داشتیم.

وی با تأکید بر اینکه با تشکیل رینگ آب‌های سطحی غربی و کانال‌های اصلی که احداث‌شده توانستیم شرایط را علیرغم مباحث مالی کنترل کنیم، گفت: مشاور ذی صلاح کشوری که در این زمینه فعال بوده کل سطح آب‌های سطحی را مدل‌سازی، اجرایی و شبکه کامل قم را طراحی کرده که به‌صورت سنواتی اجرا می‌کنیم، هرچند در بعضی از نقاط این شبکه کامل نبوده و قسمت‌های ایجادشده غیراصولی است که با توجه به بودجه مشکلات را رفع می‌کنیم.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به اینکه در مواقعی که بارندگی نداریم برخی از انهار پر بوده و فاضلاب در آن وجود دارد، اذعان کرد: مشکلاتی در مباحث نگهداری، پمپ تعبیه‌شده، گرفتگی ورودی و … نیز در این زمینه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهر در حال گسترش و سطوح تراوا و سطوحی که آب را به زمین منتقل می‌کند در حال کاهش است، از طرفی بسیاری از آب‌های پشت‌بام‌ها علیرغم اینکه باید وارد چاه‌های ساختمان شود، وارد معابر یا فاضلاب می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه