English

معاون شهرداری قم:

وظایف مناطق هشتگانه شهری برای مقابله با آب گرفتگی‌ها ابلاغ شد

معاون شهرداری قم از ابلاغ وظایف مناطق هشتگانه شهری برای مقابله با آب گرفتگی‌ها خبرداد.

وظایف مناطق هشتگانه شهری برای مقابله با آب گرفتگی‌ها ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید امیر سامع با توجه به برنامه‌های شهرداری برای مدیریت آبهای سطحی، اظهار داشت: بعضی وقت‌ها بارندگی‌ها به دلیل تغییر اقلیم یا دوره‌های خشکسالی و ترسالی که یک مسئله کاملاً تخصصی است با شدت بیشتری همراه هستند به‌طوری‌که در استان قم در سال گذشته ظرف ۲۰ دقیقه حدود ۳۰ میلی‌متر بارندگی داشتم و در شهر قم هم سابقه ۲۳ میلی‌متر بارندگی در ۲۰ دقیقه را در یکی دو سال گذشته داشته‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه شرایط جدید بارش‌ها ضرورت پیش‌بینی‌های لازم را بیشتر می‌کند، تأکید کرد: هرسال در بودجه شهرداری ردیف بودجه‌ای برای جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی پیش‌بینی می‌شود اما در سال ۹۸ به‌صورت ویژه به این موضوع پرداخته شد.

سامع ادامه داد: جلسات خیلی خوبی با شهرداران مناطق و حوزه فنی و خدمات شهری شهرداری برگزار شد و نتیجه بازدیدها با حضور کارشناسان در قالب فیلم و گزارش مستند شد و از سوی دیگر هم گزارش‌هایی که در۱۳۷ و مرکز تماس آتش‌نشانی داشتیم بررسی و رسیدگی شد و مجموع این اطلاعات ‌صورت‌جلسه شد.

وی بابیان اینکه درنتیجه این صورت‌جلسه‌ها برای هر منطقه حدود ۱۵ تا ۳۰ بند تعریف شد، تصریح کرد: این صورت‌جلسه‌ها به شهرداران مناطق ابلاغ شد و مناطق متعهد شدند که در راستای رفع این موارد اقدام کنند.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری قم همه مناطق یک الی دو ردیف کلی دارند که مجموعه اقدامات جزئی که باید صورت بگیرد مانند نهری که باید روی آن تعریضی صورت بگیرد یا خط لوله‌ای که باید ادامه پیدا کند و کارهایی مانند این همگی در این ردیف‌ها انجام می‌شود.

سامع افزود: علاوه بر این کارهای گسترده‌تری هم در این صورت‌جلسات به مناطق ابلاغ‌شده است که باید حتماً با نام برای آن در بودجه ردیف تعیین می‌شد بنابراین برای کارهایی که در سال ۹۸ ردیف در بودجه وجود نداشت در سال ۹۹ ردیف پیش‌بینی شد و در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی با توجه به همراهی بخش طراحی در بازدیدها و جلسات طراحی‌های لازم برای اجرای پروژه‌های آب‌گرفتگی هم هم‌زمان در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: آخرین نتیجه‌ای که بعد از چند مرحله بازدید از اقدامات مناطق به وجود آمده است این است که از بین ۱۵ تا ۳۰ بند مانده اکثریت موارد نهایی شده اما ازهر منطقه حدود ۳ الی ۵ مورد که نیاز به‌وقت و تمرکز بیشتری داشته است هنوز نهایی نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه