English

رئیس پلیس راه استان اردبیل خبر داد:

کاهش ۴۳ درصدی تصادفات جاده‌ای استان در نوروز امسال

رئیس پلیس راه استان اردبیل از کاهش ۴۳ درصدی وقوع تصادفات در طرح نوروزی امسال در جاده‌های این استان خبر داد.

کاهش ۴۳ درصدی تصادفات جاده‌ای استان در نوروز امسال
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، سرهنگ وحید علیپور افزود: از زمان آغاز طرح نوروزی پلیس راه (۲۴ اسفندماه سال گذشته تا روز شنبه چهارم فروردین ماه امسال) وقوع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در راه‌های ارتباطی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی با تشریح کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی استان اردبیل گفت: امسال تصادفات جرحی در استان ۹ درصد و تصادفات خسارتی ۵۷ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه تردد در جاده‌های استان اردبیل هم در تعطیلات نوروز امسال نسبت به پارسال ۱۳ درصد کاهش دارد ، اظهار کرد: تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز و رویکرد اقناعی، ایجابی، ارشادی و تذکراتی رانندگان از سوی پلیس از جمله علل کاهش تصادفات در راه‌های ارتباطی استان است.

وی با اشاره به اینکه اغلب تصادفات در این استان در جاده‌های دوطرفه (غیرمجزا) اتفاق می‌افتد، بیان کرد: در تعطیلات نوروزی امسال ۶ درصد تصادفات در راه های روستایی، ۲۶ درصد در راه‌های فرعی و بیش از ۶۰ درصد تصادفات نیز در راه‌های اصلی باریک و دوطرفه (غیرمجزا) رخ داده است.

سرهنگ علیپور اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۵۰ درصد تصادفات جاده‌ای استان در این مدت توسط رانندگان بومی و ۵۰ درصد دیگر نیز توسط رانندگان غیر بومی به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: با اینکه در طرح نوروزی امسال رویکرد اول پلیس راه استان اردبیل به رانندگانی که تخلفات آنها عمدی نباشد، اقناعی، ایجابی، ارشادی، تذکراتی و آموزشی بوده و پلیس به جای جریمه برگه‌های ارشادی به رانندگان می‌دهد اما برخورد پلیس با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شوند سلبی بوده و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین علت تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال گذشته خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بود، گفت: رانندگان باید به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا سفر خوشی داشته و سالم به مقصد برسند.

سرهنگ علیپور با بیان اینکه برای رفع خستگی و خواب‌آلودگی هیچ نسخه‌ای قابل تجویز نیست، افزود: بهترین روش برای رفع خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان همان کلید طلایی "به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت" است و رانندگان برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار رانندگی باید به محض احساس خستگی و خواب‌آلودگی با توقف در محل امن استراحت کنند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل از رانندگان و مسافران خواست، با رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی علاوه بر جلوگیری از وقوع حوادث تلخ، سفری ایمن و خوشی را برای عزیزان و همراهان خود فراهم آورند، چرا که دیر رسیدن بسیار بهتر از هرگز نرسیدن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه