English

همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر؛

۱۴ پروژه کشاورزی و عشایری در استان اردبیل به بهره برداری رسید

همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر بهره برداری از ۱۴ پروژه بخش کشاورزی و عشایری استان اردبیل با حضور رئیس سازمان امور عشایری و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.

 ۱۴ پروژه کشاورزی و عشایری در استان اردبیل به بهره برداری رسید
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، شایان نادری ، رئیس سازمان امور عشایری کشور گفت: ارزش این پروژه‌ها به چهار هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال می رسد ضمن اینکه تنوع پروژه‌های اجرا شده در حوزه‌های مختلف زیرساختی استان اردبیل در حوزه وزارت جهاد کشاورزی استان ببه نحو مطلوب بوده و این روند در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش ابر پروژه تفکیک آب شرب از کشاورزی مجتمع آبرسانی آج چشمه با هزینه کرد ۳۲۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی است که امروز با حضور مقامات کشوری و رئیس سازمان امور عشایری در شهرستان پارس‌آباد افتتاح شد.

به گفته حاتم طهماس‌پور ، رئیس سازمان امور عشایری استان اردبیل، این پروژه آب شرب ۲۳۴ قشلاق را تامین خواهد کرد و با افتتاح آن آب شرب پایدار شهرستان‌های پارس‌آباد ، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان تامین خواهد شد.

امروز همچنین پروژه گلخانه‌ تولید فلفل‌ دلمه‌ای در شرکت کشت و صنعت مغان با سرمایه‌گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۱۸۰ تن فلفل دلمه‌ای به بهره‌برداری رسید. در این پروژه زمینه اشتغال ۱۳ نفر فراهم شده است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل همچنین گفت: در ایام دهه فجر ۱۳ پروژه بخش عشایری استان به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال افتتاح و زمینه بهره‌مندی ۱۷ هزار و ۵۰۰ خانوار معادل ۶۵ هزار نفر از عشایر استان از این پروژه ها فراهم می‌شود.

طهماس‌پور با بیان این که در بحث تامین آب شرب به صورت سیار سالانه بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شرب عشایر استان از طریق سیار تامین می‌شود ، ادامه داد: امسال حدود ۵۰ کیلومتر به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در مناطق عشایری استان شن‌ریزی و زمینه تسهیل تردد عشایر فراهم شده است.

مدیرکل امور عشایری استان از برنامه ریزی برای تامین هفت هزار تن انواع نهاده بین عشایر استان خبر داد و گفت: امسال بیش از سه هزار تن آرد مورد نیاز عشایر استان تامین شد و با توجه به بارش سنگین برف در اردیبهشت ماه امسال توزیع نفت سفید که در سال گذشته یک میلیون لیتر بود امسال به حدود یک میلیون و ۵۰۰ لیتر رسید.

طهماس‌پور با اشاره به این که خشکسالی چهار سال اخیر مشکلات زیادی برای عشایر استان ایجاد کرده است ، اظهارداشت: به دلیل خشکسالی‌های متوالی ۳۰ درصد عشایر این استان ترک دامداری کردند و این موضوع موجب کاهش جمعیت دامی عشایر استان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس به یک میلیون و ۱۵۰ هزار راس دام شد.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات ناشی از خشکسالی و تامین نقدینگی مورد نیاز عشایر استان امسال هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی که ۹۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۸ و ۲۶۰ میلیارد ریال از محل بند ماده ۵۲ بود ، تامین شد.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از این تسهیلات به عشایر استان پرداخت شده تا با تامین نقدینگی نسبت به خرید نهاده‌های مورد نیاز اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه