English

معاون رئیس کل دادگستری اردبیل:

خشونت در استان اردبیل از نوع سبک و جزئی است

معاون رئیس کل دادگستری اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل یک استان امن و آرام است، گفت: خشونت‌ها در این استان از نوع جزئی و سبک است و نوع کلان نظیر آدم ربایی، گروگانگیری و قتل یا نداریم یا در قیاس با استان‌های دیگر بسیار اندک است.

 خشونت در استان اردبیل از نوع سبک و جزئی است
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، یوسف خدادادی در همایش روز جهانی منع خشونت علیه زنان و دختران در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: مایه تاسف است که اعلام می‌شود استان اردبیل از نظر خشونت در رتبه اول کشور قرار دارد، در حالی که این استان مروج فرهنگ تشیع و تدین در کشور است.

وی ضعف مهارت‌های رفتاری، فقر، بیکاری و رکود اقتصادی را از علل بروز خشونت برشمرد و گفت:  باید تلاش برای حل این مشکل از مدارس شروع شود و در این راستا هماهنگی متولیان اجتماعی و فرهنگی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی انواع مختلفی دارد و خشونت، یکی از این آسیب‌هاست و افزایش میزان آن نشانگر درست کار نکردن بخش‌های مختلف جامعه است و متاسفانه به مقوله خشونت علیه زنان و دختران در کشور با تاخیر وارد شده ایم و قضیه عمق پیدا کرده است.

معاون رئیس کل دادگستری اردبیل تصریح کرد: خشونت‌های سبک نیز اغلب، فرهنگی است و طبق بررسی‌ها، ۵۱ علت برای بروز خشونت‌های سبک از جمله ستیزه جو بودن افراد احصا شده که دلایل اجتماعی، اقتصادی، خانوادگی و حتی روانی از آن جمله است.

خدادادی با بیان اینکه استان اردبیل استانی امن و آرام است، به حضور گسترده گردشگران در استان اردبیل بویژه در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: امنیت در استان اردبیل کاملا مردم پایه است و در مقایسه با سایر مناطق، نیروهای امنیتی و انتظامی در برقراری امنیت با همراهی و همکاری مردم با کمترین مشکل و چالش مواجه هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل نیز در این همایش، شرکای اجتماعی را بال‌های توانای این اداره کل در نیل به افراد تحت حمایت دانست و گفت: برنامه‌های بهزیستی در مسیر تقویت بنیان خانواده‌ها اجرا می‌شود.

حامد رضایی ادامه داد: امسال تفاهم نامه‌ای بین بهزیستی و آموزش و پرورش استان مبنی بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان جهت فرهنگ سازی و پیشگیری از خشونت امضا شده است و بهزیستی در پایگاه‌های بسیج و محلات نیز در این راستا فعال است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه