English

۱۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

زمینه آزادی ۱۹ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد و زندانیان مستحق و نیازمند با مبلغ محکومیت بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان اردبیل فراهم شد.

 ۱۹ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این مراسم با تبریک روز پرستار از تلاش‌ها و اقدامات کادر درمان استان که با تأسی از حضرت زینب (س) با وجود تمامی کمبودها و مشکلات در راستای ارتقای سلامت مردم تلاش می‌کنند ، قدردانی کرد.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یک تفکر است که نهادینه نمودن آن در جامعه روحیه خدمت رسانی و ایثار و فداکاری را در جامعه رشد و نمو می‌دهد ، چنانچه در حوزه‌های مختلف شاهد این روحیه ایثارگرانه هستیم و امروز نیز مشارکت قشرهای مختلف مردمی در امورات خیر از جمله کمک به ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد نمونه‌ای از همین ایثار است که برگفته از تفکرات بسیجی است.

وی همچنین وقف‌ را یکی از سنت‌های مهم اسلامی برشمرد و افزود: وقف از صدر اسلام وجود داشته و در اعصار ائمه معصومین (ع) نیز مورد توجه بوده و تاکیدهای فراوانی نسبت به آن در روایات اسلامی شده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ نیز کارهای مهمی به وسیله موقوفات انجام شده و بسیاری از مراکز علمی، درمانی و مدارس دینی و کارهای خیر اجتماعی از این طریق انجام گرفته است و از این طریق جامعه اسلامی از برکات موقوفات بهره‌های فراوان برده‌اند.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: اهمیت این موضوع ایجاب می‌کند تا فرهنگ وقف همچنان در جامعه ترویج و توسعه داشته باشد و متولیان امر بایستی با تبیین و تشریح اهمیت وقف، خیرات و برکات آن را در کمک به امورات جامعه در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه‌های کمک به زندانیان، بیماران صعب‌العلاج و معلولین نیازمند و تهیه جهازیه به خانواده‌های بی‌بضاعت سوق دهند.

وی همچنین در ادامه با بیان برخی از معضلات اجتماعی از جمله فقر، بیکاری، طلاق و اعتیاد تصریح کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نداشتن در آمد و اشتغال است ، لذا یکی از موضوعات بسیار مهم که باید در دستور کار دولتمردان قرار گیرد فراهم کردن بستر های تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری می‌باشد که دستگاه قضایی نیز در این خصوص همواره از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی در رونق و توسعه استان حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری نیز ۱۵۴ نفر از محکومان جرایم مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان با کمک ستاد دیه استان، گذشت خود شکات، تسهیلات بانکی و صدور احکام اعسار توسط قضات استان از زندان های استان آزاد شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه