English

علی حیدری اناری خبر داد:

پیشرفت ۸۰ درصدی طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین در اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین در شمال استان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 80 درصدی طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی حیدری اُناری ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در بازدید معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل گفت: این طرح یکی از بزرگترین و مدرنترین شبکه های آبیاری و زهکشی در کشور است که در محدوده شهرستانهای شمالی استان اردبیل در حال اجراست.

وی افزود: وسعت اراضی طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل در اولویت اول 36 هزار و 700 هکتار و به طول کانال اصلی 92 کیلومتر احداث می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با بیان اینکه این طرح در قالب 4 ناحیه در استان اردبیل احداث می شود، گفت: ناحیه اول در قالب 5 هزار هکتار به طول 21 کیلومتر و با 13 دستگاه پمپاژ به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

حیدری اناری می گوید: ناحیه عمرانی دوم نیز با 10 هزار و 500 هکتار به طول 27 کیلومتر و 10 ایستگاه و همچنین ناحیه عمرانی سوم نیز با تحت پوشش قرار دادن 11 هزار و 500 هکتار به طول 24 کیلومتر و 14 ایستگاه پمپاژ و جاده دسترسی 50 کیلومتر در دست انجام است.

وی پیشرفت کلی این طرح را بالغ بر 80 درصد عنوان کرد و گفت: به امید خدا با کمک دولت و وزارت نیرو و همکاری و همیاری مسئولین استانی، طرح در دو سال آینده تکمیل و بهره بهره برداری خواهد رسید.

محمد جوانبخت، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا نیز در این بازدید با ابراز رضایت از تداوم تکمیل این طرح در استان اردبیل گفت: خوشبختانه این طرح در استان اردبیل از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و برای تکمیل این طرح باید برنامه ریزی لازم انجام گیرد.

 

وی می گوید: وزارت نیرو برای تکمیل این طرح در دو سال آینده منابع مالی لازم را تخصیص خواهد تا با بهره برداری از آن بخش قابل توجهی از اراضی منطقه به زیر کشت برود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه