English

تماشای بهترین فیلم های سینمایی ایرانی در سینماهای کشور

در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا سینماها یا تعطیل بودند یا به علت عدم واکسیناسیون، آنچنان که باید رونق نداشتند. اما این روزها با کم شدن بیماری کرونا، سینماهای کشور جان تازه‌ای گرفتند.

تماشای بهترین فیلم های سینمایی ایرانی در سینماهای کشور

به گزارش خبرگزاری موج، در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا سینماها یا تعطیل بودند یا به علت عدم واکسیناسیون، آنچنان که باید رونق نداشتند. اما این روزها با کم شدن بیماری کرونا، سینماهای کشور جان تازه‌ای گرفتند. یکی از دلایل مهمی که مخاطبان را ترغیب به بازگشت به سالن‌ سینماها کرده، مجموعه‌ی فیلم‌هایی است که در بهار 1401 در حال اکران است. فیلم‌های متفاوتی از تمامی ژانرها، برای نمونه «چند می‌گیری گریه کنی 2»، «نقره داغ» و «انفرادی» در ژانر کمدی، «علفزار»، «مغز استخوان» و «بدون قرار قبلی» در ژانر اجتماعی بر روی پرده‌ی سینماها هستند. در ادامه به معرفی کوتاهی از دو فیلم در حال اکران «نقره داغ» و «چند می‌گیری گریه کنی 2» می‌پردازیم.

نقره داغ

«نقره داغ» فیلمی به کارگردانی محسن آقاخان و تهیه‌کنندگی غلامرضا گمرکی، محصول سال 1399 است. این فیلم که ژانر کمدی دارد، درباره‌ی مردی به نام پرویز است که برای دست‌یابی به ثروتی عظیم در قامت یک زن به نام آنابل فرو می‌رود اما همین امر سبب به وجود آمدن ماجراهایی برای او می‌شود. در فیلم سینمایی نقره داغ بازیگرانی همچون اکبر عبدی، پوریا پورسرخ، نگار عابدی، ژاکلین آواره، المیرا عبدی و ... ایفای نقش کرده‌اند.

 اکبر عبدی، بازیگر کمدی سینمای ایران برای چهارمین‌بار در این فیلم نقش یک زن را ایفا می‌کند. او نخستین‌بار در فیلم «آدم برفی» به کارگردانی داوود میرباقری در قامت یک زن ایفای نقش کرد و آخرین‌بار در فیلم «خوابم می‌آد» محصول سال 1390 نقش مادر فردی به نام رضا با بازی رضا عطاران را بازی کرد. فیلم «خوابم می‌آد» به کارگردانی رضا عطاران در سی‌امین دوره‌ی جشنواره‌ی فجر نیز حضور داشت و اکبر عبدی موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای این فیلم شد. حال بعد از 11 سال از نمایش آن فیلم در سینماها، اکبر عبدی دوباره با ایفای نقشِ سخت و دشوار یک زن بر روی پرده‌ی سینما آمده است. باید منتظر ماند و دید که آیا این فیلم هم مانند «خوابم می‌آد» مورد استقبال مخاطبان سینما قرار می‌گیرد یا خیر.

قابل ذکر است که فیلم «نقره داغ» از 18 خردادماه در سینماهای سراسر کشور اکران شده است. علاقه‌مندان به تماشای این فیلم می‌توانند برای تهیه‌ی بلیت به سایت سینماتیکت مراجعه و به یکی از سینماهای سراسر کشور همچون سینما ایران مال برای تماشای این فیلم مراجعه کنند.

نقره داغ

چند میگیری گریه کنی 2

این فیلم ادامه‌ی فیلم «چند می‌گیری گریه کنی»(1384) است و کارگردانی آن را علی توکل‌نیا و تهیه‌کنندگی آن را علی و حسن توکل‌نیا عهده‌دار هستند. این فیلم محصول سال 1398 است که در آن زمان به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سینماها اکران نشد. فیلم سینمایی چند میگیری گریه کنی 2 داستان پسر شایسته (مرحوم منوچهر نوذری) با بازی اشپیتیم آرفی را روایت می‌کند که پس از سال‌ها زندگی در خارج کشور برای دریافت ارث پدرش به ایران بازمی‌گردد. او پس از بازگشت به ایران متوجه‌‌ می‌شود که پدرش وصیت کرده بود که او برای دریافت ارث، باید هفت مراسم عزاداری برای هفت خانواده‌ی بی‌بضاعت بگیرد و خودش نیز در این مراسم حضور تاثیرگذار داشته باشد. همین امر سبب به وجود آمدن ماجراهایی پیچیده برای بهرام (اشپیتیم آرفی) در ایران می‌شود. در این فیلم بازیگرانی همچون حمید لولایی، ابوالفضل پورعرب، حامد آهنگی، اشپیتیم آرفی، عباس جمشیدی‌فر، محیا دهقانی و ... به ایفای نقش پرداختند.

قابل ذکر است که حضور حمید لولایی، حامد آهنگی و عباس جمشیدی‌فر در «چند میگیری گریه کنی2» به وجه کمدی فیلم کمک شایانی کرده است. لولایی که پیش‌تر با بازی در سریال‌های «ساعت خوش»، «مجید دلبندم»، «خانه به دوش»، «بزنگاه» و ... توانایی خود را در ژانر کمدی بر همگان ثابت کرده و حتی بدل به ستاره‌ی کمدی ایران در دهه‌ی 80 شد. همچنین او تجربه‌ی بازی در فیلم‌های سینمایی کمدی ایرانی همچون «سه بیگانه» محصول سال 1393 را داشته و حال بعد از 14 سال از ساخت سری اول «چند می‌گیری گریه کنی» در سری دوم این فیلم نیز در نقش اشکبوس ایفای نقش کرده است.

حامد آهنگی که این‌روزها با اجرای برنامه‌‌ی «شب‌آهنگی» در شبکه‌ی نمایش خانگی و شرکت در برنامه‌های «جوکر» و «شب‌های مافیا» به محبوبیت فراوانی دست یافته است، اولین تجربه‌ی سینمایی‌اش را با فیلم کمدی «چند می‌گیری گریه کنی 2» آغاز کرد. او در این فیلم نقش مداح بهشت‌زهرا را ایفا می‌کند که در ادامه طی هدف مشترکی با اشکبوس (حمید لولایی) و ناصر (ابوالفضل پورعرب) همراه می‌شود.

«چند میگیری گریه کنی 2» هم‌اکنون در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است و تاکنون مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته است. به نظر می‌آید به دلیل علاقه‌ی مردم به سری اول این فیلم و حضور بازیگران مطرح کمدی در آن، این فیلم در هفته‌های آتی نیز فروش بالایی را تجربه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه