English

رژیم صهیونیستی نمایشگاه کاملی از جنایات جنگی را به نمایش گذاشته است

رئیس جمعیت هلال احمر در تشریح جنایت رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم صهیونیستی نمایشگاه کاملی از جنایات جنگی را به نمایش گذاشته است.

رژیم صهیونیستی نمایشگاه کاملی از جنایات جنگی را به نمایش گذاشته است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری که امروز برگزار شد اظهار داشت: غزه تا کنون ۳۰هزار و ۵۰۰ شهید  و ۷۲ هزار  مجروح داشته است که برای ۸ هزار نفر از مصدومان دیگر امکان خدمات دهی وجود ندارد  و باید یا کمک ارسال شده و یا برای درمان به بیرون از غزه آورده شوند.

وی افزود: در این مدت ۲۴هزار نوزاد متولد شدند و درحال حاضر ۶۵ هزار مادر باردار وجود دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه تنها ۲۵درصد از کمک های ارسال شده به مصر وارد غزه شده است، بیان کرد: هر کامیون  بین ۱۰تا ۱۴روز مورد بررسی قرار می‌گیرد و تنها روزانه ۱۵تا ۲۰کامیون وارد غزه می‌شود.

وی بیان کرد: اسرائیل  زیر ساختهای اصلی آب، برق و گرسنگی دادن به مردم غیر نظامی و محاصره همه جانبه و ناعادلانه مورد هدف قرار داده است.

کولیوند گفت:  حمله و موشک باران افراد غیر نظامی، از جمله سالمندان، زنان و کودکان، خانه های آنها، مراکز درمانی و عبادت گاهها  بعنوان اهداف نظامی از قبل تعیین شده بوده است.

وی گفت: بمباران و موشک باران مراکز خدمت رسان و هدف قرار دادن پرسنل خدمات پزشکی، مراکز آتش نشانی، بیمارستانها، مراکز آمبولانس و کادر داوطلبان پزشکی و هلال احمر فلسطین منجر به فروپاشی کامل بخش بهداشت و درمان و ناتوانی آن در ارائه خدمات پزشکی به بیماران و زخمی ها شده است.

کولیوند خاطر نشان کرد: حمله مستقیم و عامدانه به بیمارستانها ، انبارهای امدادی هلال احمر ، آمبولانسها و هدف قرارد دادن بیمارستانها و تکرار این گونه جنایات و اقدامات خشونت آمیز که منجر به آوارگی اجباری غیر نظامیان و جابجایی میلیونی افراد پس از تخریب زیر ساختها و منازل آنها و حمله وتعرض به گروههای تحت حمایت کنوانسیونهای ژنو، از جمله خبرنگاران و روزنامه نگاران و ممانعت از نقش آنها در پوشش خبری صحیح از دیگر جنایات رژیم صهیونیستی می باشد.

وی افزود:  در این راستا کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل و نقض حقوق بشر دوستانه در غزه برگزار می شود.

 

بیشتر بخوانید: 

نشست خبری رئیس جمعیت هلال احمر

 

وی گفت: در این کنگره ۱۷مقاله در ۵ پنل با موضوع های حق تعیین سرنوشت و حق بر مقاومت در حقوق بین الملل، وضعیت رژیم اشغالگر اسرائیل نوع مخاصمه مسلحانه ی جاری و اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل، تعهدهای بین المللی قدرت اشغالگر و گروه های مقاومت ، نفع حقوقی تعهدها و مسؤولیت اعضای جامعه بین المللی در برابر وضعیتهای اشغال  و مسؤولیت بین المللی رژیم اشغالگر و مسؤولیت کیفری مرتکبان نقض حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه  می باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر  با اشاره به اینکه ۹۰۰ نفر در این برنامه حضور دارند که ۱۰۶ نفر آنها خارجی هستند، بیان کرد: در این کنگره ۱۱ کشور بصورت حضوری و ۲۱کشور بصورت آنلاین شرکت خواهند کرد.

در صورت عدم تداوم بارش باران وضعیت مناطق سیل زده تا دو روز دیگر بهبود میابد

کولیوند بیان کرد:  امدادگران ما از ابتدای سیل برای خدمت رسانی حاضر شدند که در قالب ۴۸۰تیم به ۲۴ هزار نفر امداد رسانی و به ۸۱۸ خانوار نیز   اسکان اضطراری داده شد.

وی گفت:  کمک رسانی از سه حوزه هوایی، زمینی و دریایی  در حال انجام است و به ۲۶روستا متاثر از سیل خدمت رسانی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه