English

نایب رئیس شورای شهر تهران:

۳ موضوع ویژه مدیریت شهری تهران در دست پیگیری است

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی شود تا جایی که امکان دارد تقاضای حمل و نقل را به صورت ریلی انجام بدهیم، گفت: باید با برنامه‌ریزی، حمل و نقل را به زیر زمین (مترو) ببریم؛ البته برای این کار نیازمند به یک حمل و نقل ترکیبی هستیم.

۳ موضوع ویژه مدیریت شهری تهران در دست پیگیری است
به گزارش خبرگزاری موج

، پرویز سروری در آیین بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان و آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط هفت مترو تهران که با حضور محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، عباس اکبری جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)،‌ آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران، داوود گودرزی شهردار منطقه ۵ در قالب پویش امید و افتخار برگزار شد، گفت: موضوع حمل و نقل، آلودگی هوا و ترافیک ۳ موضوعی است که به صورت ویژه در مدیریت شهری دنبال می‌شود و در بودجه سنواتی اعتبارات خوبی برای حل و فصل این موارد پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران در رابطه با حمل و نقل ترکیبی افزود: افزایش خطوط ریلی در کنار توسعه ون، تاکسی و اتوبوس ما را به حمل و نقل ترکیبی می‌رساند و در این زمینه اقدامات خوبی طی دو سال گذشته انجام شده است.

سروری تأکید کرد: در بودجه سنواتی از سال ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و همچنین سال ۱۴۰۳، اعتبارات ویژه‌ای در حوزه حمل و نقل پیش‌بینی شده؛ به طوریکه در طول سال‌های گذشته و سال آینده ۵۰ درصد از بودجه شورا به حوزه حمل و نقل اختصاص پیدا کرده است.

وی به عقب‌ماندگی‌های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل در سنوات قبل اشاره کرد و افزود: ما باید بتوانیم این عقب‌ماندگی بویژه در حوزه مترو را جبران کنیم؛ به طوریکه در حال حاضر ۵۰ درصد از ظرفیت مترو استفاده می‌شود و ما باید بتوانیم استفاده از این ظرفیت را افزایش دهیم. البته اقدامات اساسی در طول دو سال گذشته در مدیریت شهری انجام شده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ورود اتوبوس‌، تاکسی‌ و ون به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، تصریح کرد: در ارتباط با ورود واگن‌های جدید مترو، اقدامات خوبی صورت گرفته است و ان‌شاءالله از سال آینده شاهد توسعه و ورود واگن‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خواهیم بود.

سروری به موضوع برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: این مسئله پاسخ روشنی به موضوع آلودگی هواست؛ البته این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و ان‌شاءالله سال آینده شاهد تحول و پیشرفت در حوزه برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی خواهیم بود.

وی با اشاره به توسعه حمل و نقل در قسمت غرب تهران، افزود: در این بخش شهروندان با کمبود حمل و نقل ریلی روبرو بودند و اقدام امروز (توسعه شمالی خط ۷ مترو تهران) می‌تواند مشکلات شهروندان در این محدوده را مرتفع سازد.

نایب رئیس شورای شهر تهران همچنین به همراهی دولت در حوزه حمل و نقل و توسعه آن در پایتخت اشاره کرد و گفت: در این ارتباط نیز از همکاری‌های دولت قدردانی می‌شود و همانطور که گفته شد ان‌شاءالله سال آینده سال حمل و نقل برقی برای پایتخت خواهد بود و الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه