English

دادستان تهران از انبارهای مرکزی فروش اموال تملیکی بازدید کرد

دادستان تهران به همراه تعدادی از معاونین و مدیران استانی از انبارهای مرکزی مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران بازدید نمود.

دادستان تهران از انبارهای مرکزی فروش اموال تملیکی بازدید کرد
به گزارش خبرگزاری موج

، علی صالحی دادستان تهران به همراه جمعی از معاونین و مدیران استانی از انبارهای مرکزی مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران بازدید کرد.

وی در مورد اهداف این بازدید عنوان کرد: به منظور جامه عمل پوشاندن به منویات ریاست قوه قضائیه دایر بر بازدیدهای دوره‌ای منظم، صیانت از حقوق عامه و تسریع در تعیین تکلیف کالاها این بازدید صورت پذیرفت.

دادستان تهران افزود: با توجه به مشکلات موجود در مدیریت اموال تملیکی استان از جمله فقدان فضای کافی، تجهیزات انبارداری و ارتباط سامانه‌ای بین دستگاهی، دستورات لازم در خصوص حل این مشکلات خطاب به مدیران حاضر صادر و مقرر گردید مکاتبات لازم از ناحیه دادستانی تهران با مسئولان امر نیز صورت پذیرد.

صالحی ضمن بازدید قفسه به قفسه کالاها عنوان کرد: علی‌رغم خروج وضعیت انبارها از شرایط نابسامان گذشته و نظم دهی نسبی انبارش کالاها، مشخص نبودن وضعیت تعیین تکلیف تعدادی از کالاها و رسوب آن‌ها از عمده مشکلات مشهود موجود است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود مقادیری از کالاهایی که حکم برائت مالکین صادر، لیکن ایشان جهت تحویل مراجعه نکرده‌اند دستور اعطای مهلت ۱۰ روزه و ابلاغ به مالکین جهت مراجعه صادر تا در صورت عدم حضور و استرداد، کالا در فرایند اداری تعیین تکلیف قرار گیرد.

دادستان تهران بیان داشت: همچنین مقرر شد به منظور جلوگیری از رسوب و تضییع کالاهای بلاتکلیف موجود، کارگروهی با حضور مدیران تعزیرات حکومتی، مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان و معاونین دادستان تشکیل و تصمیمات لازم به منظور تعیین تکلیف اتخاذ شود.

وی عنوان کرد: به منظور تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالاها، دستور استقرار نمایندگان گمرک و تعزیرات حکومتی تهران به منظور ارائه پاسخ استعلامات در محل مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به صورت منظم، در روز معینی در هفته و افزایش بازدیدهای دوره‌ای معاونین دادستان صادر شد.

وی در ادامه خطاب به مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان و معاونین وی، موارد لازم را در مورد لزوم افزایش قفسه‌بندی سوله‌ها و انتقال کالاهای موجود در فضای باز به اماکن مسقف و تسریع در فرایند تعیین تکلیف این کالاها، تذکر و دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین در بازدید از انبار محل نگهداری کالاهای سلامت محور، به منظور حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از بازگشت کالاهای مشکوک از حیث سلامت به چرخه مصرف، بر لزوم استعلام قابلیت مصرف این قسم کالاها از بدو ورود به انبار و موکول نکردن انجام آزمایش به پس از صدور دستور فروش کالاها، تاکید کرد.

دادستان تهران در پایان ضمن تشکر از زحمات کلیه مسئولان اعلام کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری در مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران ۱۶۲۰۰ ردیف کالا به ارزش ۶۹ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال تعیین تکلیف شده است که از نظر ارزش ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۹ درصد و از حیث تعداد اقلام ۳۳ درصد افزایش را شاهد هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه