English

وزیر بهداشت:

رفتار کادر درمان باید مبتنی بر آموزه‌های قرآنی باشد

وزیر بهداشت با بیان اینکه رفتار کادر درمان با بیماران باید مبتنی بر آموزه‌های قرآن باشد، گفت: باید فرهنگ قرآنی در نظام سلامت گسترش یابد.

رفتار کادر درمان باید مبتنی بر آموزه‌های قرآنی باشد
به گزارش خبرگزاری موج

، بهرام عین‌ اللهی در یازدهمین کنگره بین المللی قرآن، عترت و سلامت با اشاره به اینکه یک انسان نیازهای مختلفی دارد که یکی از این نیازها، سلامتی است، اظهار کرد: باید به کادر سلامت افتخار کرد زیرا زحمات آنان از جنس مردمی و انسانی است و در حوزه سلامت بعد از انقلاب یک تاریخ 45 ساله پرافتخار طی شده است که حاصل تلاش و ایثارگری‌های کادر سلامت بوده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب وابستگی‌های زیادی در حوزه سلامت وجود داشت و حتی برای برخی درمان‌ها، اعزام به خارج از کشور صورت می‌پذیرفت، در حالی‌که امروز یکی از قوی ترین کشورهای منطقه در حوزه سلامت ایران است، همچنین در دوران دفاع مقدس نیز کادر سلامت از خط مقدم تا بیمارستان‌های صحرایی، ایثارگری‌های زیادی انجام دادند.

عین‌ اللهی با تاکید بر تاثیر قرآن و عترت بر طبابت و رفتار با مردم و بیماران افزود: باید فرهنگ قرآنی در نظام سلامت گسترش یابد که می‌تواند بر خدمات این حوزه نیز تاثیر بگذارد زیرا بهترین برخورد پزشک و پرستار با بیمار، رفتار مبتنی بر آموزه‌های قرآنی است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت فضاهای آموزشی براساس ترویج اخلاق دینی و قرآنی عنوان کرد: هرگز نباید بیمار به شکل یک شیء مادی دیده شود؛ بیمار نباید در حیطه درمان ناامید شود و باید به او همیشه امید داد زیرا کادر سلامت وسیله هستند و شفا دادن با پروردگار است.

وزیر بهداشت با اشاره به جایگاه ویژه وزارت بهداشت در ارتباط با مردم افزود: برخی مواقع مردم و بیماران از برخورد پزشک و پرستار گلایه می‌کنند در حالی‌که باید برخورد کادر سلامت با مردم براساس مفاهیم قرآنی تقویت شود.

عین‌ اللهی با تاکید بر ترویج مفاهیم قرآنی توسط اساتید در بین دانشجویان بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب نیز در این زمینه تاکید ویژه‌ای شده است و براین اساس نقش رئیس دانشگاه‌ها و مدیر بیمارستان‌ها بسیار اهمیت دارد.

در ادامه سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران اظهار کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب 10 ساله شده است و با توجه به اینکه هنوز به انتظارات این سیاست‌ها در کشور نرسیدیم انتظار می‌رود برای تحقق یکی از مهمترین محورهای این سیاست‌های کلی که همان اسلامی شدن ابعاد سلامت است، تلاش بیشتری شود.

وزیر اسبق بهداشت با تاکید بر ارزش‌های انسانی و اسلامی که باید از سوی اساتید در زمینه‌های آموزش در دانشجویان نهادینه شود، ادامه داد: پس از نهادینه شدن ارزش‌های دینی در خدمت دهندگان نظام سلامت؛ باید در جامعه نیز این ارزش‌ها منتقل و نهادینه شود.

مرندی تصریح کرد: انتظار رهبر معظم انقلاب از گروه‌های پزشکی و اساتید آموزشی، تقویت سلامت معنوی دانشجویان است، زیرا سلامت معنوی بعد چهارم سلامت است و باید فارغ التحصیل پزشکی پس از پایان تحصیل در دانشگاه برای خدمت به مردم مومن‌تر شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبحث سلامت معنوی را به تصویب رسانده است، تصریح کرد: سلامت معنوی اساس دین است و بزرگان دینی کشور نیز کتاب‌های مرجع مناسبی آماده و در حال تهیه کردن هستند، با این وجود به عملکرد در حوزه اجرای سیاست‌های کلی سلامت و سیاست‌های کلی علم و فناوری و همچنین اسلامی کردن دانشگاه باید توجه بیشتری شود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه توجه به انواع سلامت در روایات و سیره عترت و آثار ائمه مشهود است، افزود: حضرت زین العابدین (ع) در صحیفه سجادیه توجه ویژه‌ای به سلامت به‌خصوص سلامت معنوی دارند.

وی ادامه داد: امام سجاد (ع) قرآن را بزرگترین منبع سلامت می‌دانند و می‌فرمایند که ذکر و توجه به خدا موجب سلامت است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی با قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری این کنگره، عنوان کرد: قرآن غم و ترس را از انسان دور می‌کند و می‌فرماید دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد که این رهنمودها موجب تقویت سلامت معنوی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه