English

معاون اول قوه قضائیه:

دستگاه قضا از نهادهای داوری و میانجی‌گری حمایت می‌کند

معاون اول قوه قضائیه ابراز داشت: باید داوران با تخصص‌های متنوع تربیت شوند تا نیاز مردم برطرف شود.

دستگاه قضا از نهادهای داوری و میانجی‌گری حمایت می‌کند
به گزارش خبرگزاری موج

، حجت‌السلام والمسلمین مصدق، در اولین همایش داوری حرفه‌ای با تبریک ۴۵ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: انقلاب اسلامی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین انقلابی است که در دنیا و در نیمه دوم قرن بیستم، زمانی که جهان بین دو ابر قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود در ۱۹ دی ماه ۵۶ آغاز شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: برخی از سیاستمداران خواسته‌اند انقلاب اسلامی را با انقلاب فرانسه و روسیه مقایسه کنند و مقالاتی در این زمینه نوشتند اما امام در وصیت نامه خود فرموده است که نباید شک کرد انقلاب اسلامی هم در انگیزه و هم در پیدایش از همه انقلاب‌ها جدا است.

معاون اول قوه قضائیه افزود: امروز همه ما در هر جایگاهی که هستیم باید تلاش کنیم این انقلاب برای آن اهداف و انگیزه‌هایی که به پیروزی رسیده است، منحرف نشود و همچنان باقی بماند.

وی ادامه داد: رضایت مردم از دستگاه قضائی یکی از مؤثرترین عوامل استقرار نظم و امینت در جامعه است و وظیفه قوه قضائیه آن است که رضایتمندی مردم را ایجاد کند و تکیه به مردم نباید در شعار خلاصه شود و همه قوای سه گانه باید در عمل اثبات کنند که خادم مردم هستند.

مصدق گفت: قوه قضائیه توانسته از ظرفت های مردمی استفاده کند و این مسئله بسیار ارزشمند است.

وی ادامه داد: در قانون آئین دادرسی کیفری در موارد مختلف به موضوعاتی مانند داوری و میانجی‌گری اشاره شده و اقداماتی هم صورت گرفته است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه افزود: یکی از حوزه‌هایی که ضرورت دارد صورت بگیرد موضوع داوری است و ما نیازمند یک ساختار داوری حساس و متخصص و حرفه‌ای هستم و باید داوران با تخصص‌های متنوع تربیت شوند تا نیاز مردم برطرف شود.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم ما در خصوص داوری تغییر فرهنگ مردم است اینکه مردم بعد از اختلاف سریعاً به مراکز مراجعه نکنند و از ریش سفیدان محل کمک گرفته بشود چون اینگونه جامعه ما مدنی می‌شود و مشکلات ما بهتر حل می‌شود و قضات هم به پرونده‌های مهم‌تری رسیدگی می‌کنند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: یک دوره از زمان سند تحول قضائی سپری شد و سند تحول بازنگری شده و ارتقا داده شده است همچنین هفته گذشته آماده شد و تحویل ریاست قوه قضائیه داده شده است و یکی از مسائلی که در آن سند تعریف شده، مسئله داوری است.

وی ادامه داد: سیاست قوه قضائیه آن است که از نهادهای مدنی که در خصوص داوری و میانجی‌گری و صلح و سازش فعالیت می‌کنند به صورت جدی حمایت بکند.

مصدق در پایان گفت: امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن یک نهاد داوری متخصص باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه