English

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

جای تاسف دارد که هیئت مدیره مجلس به بحث تعارض منافع توجه نکرد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بحث مدیریت تعارض منافع موضوعی بسیار موثری در شفافیت و مبارزه با فساد بود که متاسفانه هیئت رئیسه مجلس به آن توجه نکرد و به صحن نیاورد.

جای تاسف دارد که هیئت مدیره مجلس  به بحث تعارض منافع توجه نکرد

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ، با توجه به اینکه مجلس یازدهم روزهای پایانی خود را سپری می کند در تشریح فعالیت و تصمیم های مهم کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار داشت: در کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم اقدامات بسیاری صورت گرفت که دغدغه درصد بالایی از جامعه بود.

وی با اشاره به بحث مدیریت تعارض و منافع، افزود: این بحث یکی از کار‌های بزرگی بود که این کمیسیون انجام داد اما جای تاسف دارد که هیئت رئیسه  در اولویت بررسی خود قرار نداد.

سخنگو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: اگر به دنبال شفافیت و مبارزه با فساد  در حوزه سازمان ها هستیم، این لایحه می توانست تاثیرات مثبتی ایجاد و در این موضوع بسیار اثر گذار باشد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح صیانت از زنان در مقابله با خشونت یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در کمیسیون اجتماعی در مجلس یازدهم بود که برای نخستین بار در پیش و پس از انقلاب انجام شد.

وی در ادامه بیان کرد: این لایحه سال ها یکی از درخواست های مهم و جدی بانوان و فعالین حوزه بانوان بود که با تصویب آن سبب  ایجاد امید در بین افرادی شد که قربانی خشونت هستند.

گودرزی طرح ساماندهی کارکنان دولت را از دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیسیون اجتماعی این دوره از مجلس عنوان کرد و گفت: این طرح از اهمیت بسیاری برخوردار بود چرا که چند میلیون نفر از افراد جامعه را شامل میشد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت اداری از دیگر کارهایی بود که انجام شد.

وی بیان کرد: با ساماندهی تعطیلات آخر هفته ۲ روز تعطیل خواهیم بود، در پیش از تحقق این طرح میانگین تعطیلات ۵۲ روز آخر هفته و ۲۶ روز هم مناسبتی ملی مذهبی است.

گودرزی عنوان کرد: اغلب کشور‌های جهان ۲ روز  در هفته تعطیل بوده و بطور میانگین  حدود ۱۲۰ روز تعطیل هستند در حالی‌که ما ۷۲ روز تعطیل هستیم، بنابر این ضروری بودبرای تقویت خانواده‌محوری، گردش‌گری و حفظ سلامت روانی جامعه ۲ روز تعطیلی آخر هفته داشته باشیم.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تغییر ساعت رسمی کشور بسیاری را دچار سردرگمی و مشکلات دیگر را ایجاد می کرد که در این راستا نیز قانون عدم تغییر ساعت رسمی کشور تصویب و انجام شد.

وی گفت: بیمه کارگران ساختمانی از دیگر اقداماتی بود که در کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم صورت گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه