English

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

کشورهای حاضر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی افزایش یافت

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی امسال با استقبال خوب و افزایش کشورهای دیگر روبرو بودیم.

کشورهای حاضر در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی افزایش یافت

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، اظهار داشت: برگزاری این چنین نمایشگاه ها موجب برقراری ارتباط رو در رو گردشگران با تامین کنندگان، یافتن بازارهای جدید و رونق بخشی به کسب و کار های کوچک در این حوزه می شود.

علی دارابی در خصوص ویژگی های نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی امسال در مقایسه با نمایشگاه سال گذشته، بیان کرد: افزایش کشورهای حاضر در نمایشگاه، غرفه هایی که در اختیار حوزه گردشگری قرار گرفت، و افزایش مساحت نمایشگاه از جمله این موارد می باشد.

وی  با اشاره به اینکه  تنوع فعالیت ها نیز در این نمایشگاه بسیار بود، خاطرنشان کرد: امسال این نمایشگاه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد، نویدها  و حمایت های خوبی داده شد که  آورده خوب این نمایشگاه است.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اعطا لوح ثبت جهانی شهر یزد به عنوان پایتخت کشورهای عضو مجمع گفتگوهای همکاری آسیایی به استاندار یزد در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه عنوان کرد:  یزد به لحاظ  قدمت میراثی، جاذبه سیاحتی، گردشگری و صنایع دستی شهر جهانی است و مردم آن علاوه بر همه این دارایی ها  معرف به قناعت هستند و توانستند دل کویر بی رحم را رام کنند.

دارابی گفت: این نمایشگاه پیش درآمد خوبی برای برنامه توسعه هفتم بوده چرا که برای نخستین بار در برنامه توسعه هفتم فصلی  برای حوزه گردشگری ، میراث فرهنگی و صنایع دستی دیده شده است.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی هرساله در اواخر سال برگزار می شود، در این نمایشگاه فعالین حوزه گرشگری از 11 کشور حضور دارند که این کشور ها  شامل روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمبابوه، تانزانیا و سریلانکا می شود.

بالغ بر 982 غرفه در 20 سالن و 60 هزار متر مربع فعالیت می کنند که از جمله آن میتوان به حضور 69 دفتر خدمات مسافرتی خارجی اشاره کرد.

این نمایشگاه از امروز 23 بهمن آغاز و تا 26 بهمن ادامه خواهد داشت.

کاروان خودروهای تاریخی، ون‌های مسافرتی و چادرهای عشایری از دیگر بخش هایی است که در نمایشگاه امسال شاهد آن هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه