English

مدیر روابط عمومی و امور بین ‌الملل انستیتو پاستور ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

کرونا هنوز تمام نشده است

مدیر روابط عمومی و امور بین ‌الملل انستیتو پاستور ایران گفت: اگر چه واریانت جدید کووید 19 در حال گردش خفیف است اما ممکن است واریانت جدید شیوع پیدا کند که از پل ایمنی ایجاد شده عبور کند.

کرونا هنوز تمام نشده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

،  در اوایل شیوع بیماری کرونا در کشور ترس بسیاری در بین مردم گسترش پیدا کرد و هر شخصی بدنبال این بود که بهترین راه های پیشگیری از ابتلا را پیدا کرده و به خود و دوستان کمک کند.

با فرهنگ سازی بسیار شستن مداوم دست ها و زدن ماسک در بین مردم به یک عادت تبدیل شد که برخی همچنان از آن پیروی می کنند، اما در برخی نیز با کاهش ابتلا افراد به بیماری کرونا و خفیف تر شدن این بیماری رعایت برخی نکات مانند استفاده از ماسک در مکان های سر پوشیده و پر تردد کاهش پیدا کرد.

دکتر احسان مصطفوی مدیر روابط عمومی و امور بین ‌الملل انستیتو پاستور ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ، اظهار داشت: در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونادر جامعه باید واقع بین باشیم،  نه اینکه بخواهیم خیلی موضوع را سخت بگیریم و نه اینکه  فکر کنیم کرونا تمام شده است.

وی در خصوص فعالیت مجموعه انستیتو پاستور ایران، عنوان کرد: وظیفه ما و ساختار آزمایشگاهی کشور  این است که واریانت های در گردش را رصد کرده، مورد بررسی قرار داده و به مراجع ذی صلاح گزارش دهیم.

مصطفوی با اشاره به اینکه در حال حاضر  داده های کشوری  رصد می شود و در صورت تهدید اطلاع رسانی انجام می شود، بیان کرد: برخی از این اطلاع رسانی ها ویژه گروه متخصصین و پزشکان انجام می شود و برخی نیازمند اطلاع رسانی عمومی است .

مدیر روابط عمومی و امور بین ‌الملل انستیتو پاستور ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوشبختانه  شرایط گردش ویروس کرونا به دلیل اینکه واریانت در گردش  در مقایسه با برخی از واریانت های اولیه  مانند اومیکرون و بتا  خفیف تر  و  علائم خفیفی نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه به واسطه تزریق واکسن های متعدد و ابتلا مردم به کرونا در سه سال اخیر ایمنی نسبی در بدن افراد به وجود آمده است، گفت: اما این به آن معنا نیست که ایمنی به وجود آمده بتواند همه واریانت ها را پوشش دهد.

مصطفوی افزود: احتمال اینکه واریانت های جدید از پل ایمنی عبور کند و مشکلاتی در آینده ایجاد کند همچنان وجود دارد، این موضوع تنها مختص کووید 19نبوده بلکه این ترس  در مورد آنفولانزا نیز وجود دارد به همین دلیل باید  گوش به  زنگ باشیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین ‌الملل انستیتو پاستور ایران اظهار کرد: طبق آخرین توصیه ها با توجه به وجود بیماری ترکیبی سرماخوردگی، آنفولانزا و کویید 19 که انتقال تمامی این بیماری ها به صورت تنفسی است باید در مکان های شلوغ و سرپوشیده از ماسک استفاده کرد تا سبب پیشگیری از ابتلا  خود و اطرافیان به این بیماری گردد.

وی عنوان کرد: اینکه چقدر الزام وجود دارد و  لازم است سخت گیری های  روزهای اول را ادامه دهیم  باید دید  افرادی که مسئول این موضوع هستند در صورت سخت تر شدن چه تصمیماتی اتخاذ میکنند، امیدواریم سخت گیری ها مانند روز های  اول کرونا تکرار نشود.

مصطفوی گفت: درحال حاضر مهمترین  بیماری های تنفسی در گردش آنفولانزا  فصلی، کرونا و سرما خوردگی است که  باکتری های مختلف ایجاد کننده آن هستند و مورد خاص جدیدی دیگری که بعنوان یک تهدید باشد وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید:

بستری های دانش آموزان و کودکان زیر ۷ سال ترکیبی از آنفولانزا و کرونا است

عدم گزارش ورود سویه جدید کرونا دلیل نبودن آن در کشور نیست

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه