English

مدیر روابط عمومی انستیتو پاستور در پاسخ به خبرگزاری موج؛

عدم گزارش ورود سویه جدید کرونا دلیل نبودن آن در کشور نیست

مصطفوی گفت: عدم گزارش بیماری به بیان عدم گردش آن سویه خاص نیست، بلکه ممکن است بدلیل کاهش گردش ویروس و نمونه گیری باشد.

عدم گزارش ورود سویه جدید کرونا دلیل نبودن آن  در کشور نیست

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، احسان مصطفوی مدیر روابط عمومی و انستیتو پاستور در نشست خبری «فجر سلامت»، با گرامیداشت دهه فجر، اظهار داشت: در حال حاضر انستیتو پاستور دارای ۳۳ مرکز در جهان است که  با هدف کنترل بیماری های واگیر دار فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ سال گذشته انستیتو پاستور فعالیت های ماندگار بسیاری انجام داده است، گفت: از کارهای ماندگار این مجموعه می توان به  کنترل بیماری طاعون  در غرب کشور، ریشه کنی آبله، ضد عفونی آب تهران و کنترل بیماری های عفونی اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی و  بین الملل انستیتو پاستور با اشاره به در  اینکه مجموعه  فعالیت ها به چهار دسته تقسیم بندی می شود، افزود: خدمات تخصصی، فناوری و تولید، آموزش و پژوهش از چهار دسته  فعالیت های این مجموعه می باشد.

مصطفوی خاطر نشان کرد:  در حال حاضر مجموعه انیستیتو پاستور ایران ۱۳۰ عضو هیئت علمی دارد

وی در خصوص تولید واکسن کرونا در کشور، عنوان کرد: در حال حاضر تقاضایی از سوی وزارت بهداشت  برای تولید واکسن وجود ندارد ، اما مجموعه ما ظرفیت ساخت ۴ میلیون دوز در ماه را دارد.

مدیر روابط عمومی و بین الملل انستیتو پاستور در خصوص مشکلات مراودات واکسن با باکو ، خاطرنشان کرد: در این مراودات مشکل هزینه نبود بلکه، مشکل نحوه انتقال مبلغ بود که این مورد نیز  مرتفع شده است.

وی در خصوص فروش واکسن به کشور های دیگر گفت: ۲۰۰هزار دوز  واکسن هپاتیت و ب ث ژ به کشور ونزوئلا صادر شده است.

مصطفوی در خصوص تاخیر در واردات واکسن در زمان همه گیر کرونا و انتظار برای تولید داخلی، بیان کرد: اگرچه مسئول پاسخگو به این موضوع نیستم اما در ورود واکسن ها خیلی  هم کم کاری صورت نگرفت.

مدیر روابط عمومی و بین الملل انستیتو پاستور  در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، در خصوص ورود سویه جدید بیماری کرونا در کشور ، خاطر نشان کرد: آزمایشگاه کووید پایش واریانت های مختلف  که در حال حاضر در جهان وجود دارد انجام می دهد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون آماری در خصوص ورود سویه جدید در کشور گزارش نشده است، بیان کرد: البته عدم گزارش بیماری به بیان عدم گردش آن سویه خاص نیست، بلکه باتوجه به کاهش گردش ویروس، بیماران و نمونه گیری پایش  واریانت ها لزوما نمایندگی از آن چیزی که  در کشور  درحال گردش است، نیست.

مصطفوی در خصوص فعالیت های تولیدی این مجموعه، گفت:  تولیدات شامل واکسن های پاستوکووک، پاستوکووک پلاس، هپاتیت ب، واکسن ب.ث.ژ، ضد سرطان مثانه و پروستات  و هاری دامی، محلول های تزریقی، انواع آنتی ژن و آنتی سرم، تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی و فعالیت های توسعه ای از جمله واکسن پنوموکوک و واکسن روتاویروس می شود.

مدیر روابط عمومی و بین الملل انستیتو پاستور در خصوص اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد:  از جمله از کارهای صورت گرفته می توان به ادامه پایش بیماری های نوپدید در حیات وحش برای پیشگیری از طغیان بیماری ها در انسان، راه اندازی بانک واریانت های کووید -19، ارتقای توانمندی های تشخیص انستیتو پاستور ایران با دستگاه های توالی یابی نسل جدید، افتتاح و راه اندازی بایور آکتورهای کشت سلول های جانوری، راه اندازی آزمایس آبله میمونی و طراحی کیت غربالگری  اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه