English

معاون درمان وزیر بهداشت در پاسخ به خبرگزاری موج؛

بستری های دانش آموزان و کودکان زیر ۷ سال ترکیبی از آنفولانزا و کرونا است

معاون درمان وزیر بهداشت از بستری های دانش آموزان و کودکان زیر ۷ سال به دلیل بیماری های تنفسی خبر داد و گفت: این بیماری ترکیبی از آنفولانزا و کرونا است.

بستری های دانش آموزان و کودکان زیر ۷ سال ترکیبی از آنفولانزا و کرونا است
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سعید کریمی معاون درمان وزیر بهداشت در نشست خبری «فجر سلامت» ، با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: خبر خوش دهه فجر مربوط به رایگان شدن خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر ۷سال بوده که در شورای عالی بیمه مصوب شده، سازمان برنامه بودجه تایید و در هیئت دولت تصویب شده است.

وی افزود: انجام اینکار هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است چرا که ممکن است کودکی با عدم مراجعه به پزشک و درمان معلول و یا درگیر بیماری شود که تا پایان عمر همراه او باشد.

معاون درمان وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج از افزایش بستری های دانش آموزان و کودکان زیر ۷ سال به دلیل بیماری های تنفسی خبر داد و گفت: این بیماری  ترکیبی از آنفولانزا و کرونا است.

وی گفت: توصیه می شود که دانش آموزان با این علائم به مدرسه نروند و در مکان های پر تردد حضور پیدا نکنند.

کریمی در خصوص دیگر کارهای انجام شده، خاطرنشان کرد: ۳۳میلیون نفر در نظام ارجاع که شامل روستاییان، عشایر، ساکنان شهرهای زیر ۲۰هزار نفر،  سه دهک اول و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از خدمات رایگان بستری بهره مند شدند.

معاون درمان وزیر بهداشت، خاطرنشان کرد: با راه اندازی صندوق بیماران صعب العلاج سال گذشته ۵هزار میلیارد و امسال ۷ هزار میلیارد به این صندوق تخصیص پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: در بیماری های صعب العلاج ۵۷ بسته درمانی در معاونت درمان تکمیل و ابلاغ شده و بیش از ۱۰۰بیماری تحت پوشش قرار گرفته که طبق بودجه گسترش میابد.

کریمی با اشاره به اینکه هزینه تجهیز بیمارستان کمتر از ساخت بیمارستان نیست، خاطرنشان کرد: ۱۶هزار تخت بیمارستانی تکمیل شده و ۷ هزار تخت بیمارستانی نیز در شرف افتتاح است.

 

26 بیمار مبتلا به هپاتیتc درمان شدند

وی به یکی از بیماری هایی که قبلا درمان نداشت و اکنون درمان قطعی آن انجام می شود اشاره کرد و گفت: بیماری هپاتیتc در گذشته درمان نداشته اما اکنون تحت پوشش صندوق قرار گرفته  که  ۸۰ هزار بیمار شناسایی و ۲۶ هزار نفر درمان قطعی شدند اما پیش بینی شده ۱۶۰ هزار مبتلا به این بیماری در کشور وجود دارد.

وی گفت: هزینه درمان این بیماری ۵ میلیون تومان است که پرداخت بیماران در این زمینه کمتر از ۱۰درصد است.

کریمی در خصوص توریست درمانی، عنوان کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمار خارجی برای درمان به کشور آمدند و سبب ارز آوری یک میلیارد دلار شده است.

 

درمان ناباروری در راس مراجعه بیماران خارجی قرار دارد

وی افزود: درمان ناباروری، چشم پزشکی، اورتوپد و زیبایی بیشترین دلیل حضور بیماران خارجی به کشور بوده و عمده آنها از کشور های عراق، افغانستان و ترکیه هستند.

کریمی گفت: ۲۹۰ مرکز مجوز دار برای ارائه خدمت به بیماران بین المللی در کشور وجود دارد.

کریمی عنوان کرد: جهت درمان ۲ هزار کودم ناشنوا، کاشت حلزون  به صورت رایگان انجام شده و در حال حاضر کودکی در صف انتظار قرار ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص عدالت ارائه خدمات رسانی، اظهارداشت: ۲هزارو ۸۰۰ پزشک به مراکز محروم توزیع شده ، سقف کارانه در این مناطق حذف و مالیات در مراکز دولتی از ۳۰درصد به ۱۰درصد کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: ۱۲۶ مرکز ناباروری سطح ۳ و ۸۷ مرکز سطح۲ در کشور وجود دارد و در بسته ناباروری ۹۰درصد هزینه ها تحت پوشش بیمه ای قرار میگیرد.

 

افزایش پزشک نما ها در کشور

وی در خصوص فعالیت های حوزه نظارتی، بیان کرد: چالش عمده ما در حوزه پزشک نماها بوده که افزایش آن به دلیل ضعف قوانین است.

کریمی در ادامه گفت: برای این تخلف حبس زدایی شده و جریمه ۵ میلیون تومانی دارد که بازدارنده نیست.

وی خاطرنشان کرد: ۴هزارو ۳۸مراکز غیر مجاز در ۹ ماهه ابتدایی سال پلمپ شده است.

 

فوت سالانه 20 هزار نفر بر اثر تصادف

معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص مصدومان حادثه ترافیکی گفت: در سال بیش از ۸۰۰هزار مصدوم ترافیکی داریم که از این تعداد ۲۰هزار  نفر متاسفانه فوت می کنند که ۴۳ درصد آنها در بیمارستان ها جان خود را از دست  می دهند.

کریمی در خصوص هزینه درمان اتباع غیر مجاز برای وزارت بهداشت، گفت: ساله درمان اتباع غیر مجاز هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۳هزار میلیارد طلب ما از تامین اجتماعی است، گفت: در اقدامی جدیدا این افراد اسناد را تحویل نمی گیرند، به دلیل اینکه تا اسناد تحویل گرفته نشود جزء بدهی محاسبه نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه