English

با این دمنوش ها در سریعترین زمان از شر سرفه ها خلاص شوید

فصل زمستان همیشه با ابتلا به سرماخوردگی همراه بوده است ، زمانی که علیرغم تلاش های مختلف نمی توانی از این بیماری فرار کنید.

 با این دمنوش ها در سریعترین زمان از شر سرفه ها خلاص شوید
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، یکی از مشکلاتی که با ابتلا به سرما خوردگی دچار آن می شویم  سرفه‌های خشک و یا همراه با ترشحات زیادی در گلو است که با این روش خانگی می توانید تا حد زیادی آن را درمان کنید.

تنگی نفس و سرفه معمولا به صورت‌های مختلفی در افراد پدیدار می گردد که اکنون  یکی از علائم سرفه و تنگی نفس می‌تواند ویروس کرونا و یا آنفولانزا  باشد.

اگرچه تنگی نفس می‌تواند علت های دیگری مانند ابتلا به نارسایی قلبی، ریوی و آسم داشته باشد، اما اگر این علائم همراه با دیگر علائم سرماخوردگی باشد، میتوان این اطمینان حاصل کرد  که  به سرماخوردگی، آنفولانزا و یا کرونا مبتلا شدید.

بهر حال تنگی نفس یک عارضه خطرناک  بوده که میتوانید با مصرف این دمنوش تا حد زیادی آن را کاهش دهید.

چهارتخمه

یکی از این دمنوش ها چهارتخمه است که شامل قدومه شیرازی، بالنگ، تخم شربتی و دانه  میشود و به ترکیب معجزه آسا برای درمان گلودرد و سرفه استفاده می شود، برای استفاده این معجون باید یک قاشق چایخوری چهارتخمه را در یک لیوان آب جوش ریخته و بعد از چند دقیقه آن را میل کنید.

یکی از علت های سرفه ایجاد التهاب در مخاط دهان بوده برای التیام آن عسل و لیمو ترش ، هر دو آنتی بیوتیکی قوی هستند که بدن را از هر نوع عفونت و میکروب، پاکسازی کرده و عسل با ایجاد تحریک غدد بزاقی باعث دفع آسان‌تر در مخاط شده و از طرف دیگر با خاصیت ضد میکروبی خود از ایجاد آسیب به مخاط جلوگیری می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه چای زنجبیل و خواص آن

خواص درمانی ۱۰ دمنوش گیاهی/ دمنوش گیاهی، نوشیدنی دلچسب برای تمام فصول

مهم ترین خواص جادویی و درمانی بابونه که از آن بی خبرید

خواص گل بابونه برای چاقی/ خواص چای بابونه برای لاغری

دارچین؛ درمانگر طبیعی سرماخوردگی!

مصرف بیش از حد چای چه عوارضی دارد؟

 

همچنین اگر به گلودرد و سرفه مبتلا نیستید میتوانید این معجون خوشمزه را استفاده کنید چرا که  آب لیمو ترش علاوه بر تسکین عفونت و ضد سرفه بودن قوی، ایمنی بدن را نیز افزایش می دهد.

هم به افزایش ایمنی بدن در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند و می‌تواند سرفه‌های با منشا عفونی را تسکین دهد. برای درست کردن یک شربت ضد سرفه قوی باید یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و آب یک لیمو ترش تازه را در آن بچکانید.

جهت  تسکین سرفه می‌توانید یک تکه زنجبیل تازه یا خشک شده را در آب جوش ریخته و  پس از دم کشیدن با عسل و لیمو ترش مخلوت کرده و میل کنید.

 آویشن یکی دیگر از دمنوش های فوق العاده برای سرفه و گلو درد است چرا که خاصیت ضدباکتریایی و قارچی داشته و سبب پاکسازی بدن از انواع میکروب‌ها و عفونت‌ها میگردد و میتواند مسکن سرفه هاس آسمی نیز باشد.

برای تهیه دمنوش آویشن، مقداری از برگ‌های خشک شده آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و بگذارید چند دقیقه دم کشید و پس از آن از صافی رد کرده و نوش جان کنید.

آویشن

دانه میوه به، یکی دیگر از درمان‌های فوق العاده  برای کاهش سرفه بوده چرا که دارای خاصیت ضدباکتریایی قوی دارای موسیلاژ یا همان لعاب می باشد.

وجود موسیلاژ در دانه به، آن را به یک خلط آور و ضد التهاب مهم تبدیل کرده ، جهت استفاده از دانه به برای درمان سرفه، آن را در مقداری آب خیس کرده و  اجازه دهید لعاب بیندازد و میل کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه