English

آتش سوزی بیمارستان گاندی تهران مهار شد + فیلم

آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران سرانجام با حضور به موقع دستگاه های خدماتی پس از سه ساعت خاموش شد.

آتش سوزی بیمارستان گاندی تهران مهار شد + فیلم
به گزارش خبرگزاری موج

، به گفته ملکی سخنگوی آتش‌نشانی تهران، دقایقی پیش وقوع یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی، واقع در خیابان گاندی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد.

بنا بر گزارشات اولیه این آتش‌سوزی بیشتر بر روی نمای ساختمان بیمارستان بوده است.

جلال ملکی از اعزام ٨ ایستگاه آتش نشانی به محله حادثه خبر داد و افزود: هنوز گزارشی از مصدومان و فوتی های احتمالی داده نشده است . نمی دانیم آتش سوزی از کدام بخش آغاز شده است و در اولین فرصت اطلاع رسانی می کنیم.

 

تخلیه بیمارستان گاندی

 رئیس بیمارستان گاندی نیز از تخلیه این بیمارستان خبر داد و گفت: هنوز گزارشی از آسیب وارد به این بیمارستان ندارم. اما حریق از ضلع شرقی بیمارستان آغاز شده است. در حال حاضر نیز مشغول تخلیه بیمارستان هستیم و در صورت نیاز بیماران به بیمارستان‌های دیگر منتقل خواهند شد.

 

بیمارستان گاندی

حریق در بیمارستان گاندی باعث اعمال محدودیت در خیابان وزراء شد 

​به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ، سرهنگ احسان مومنی گفت : با توجه به آتش سوزی بیمارستان گاندی در خیابان وزراء ، پلیس راهور تهران بزرگ جهت سهولت تردد شهروندان و ادامه تردد آنها  محدودیت های تردد در این محل اعمال کرده است .

وی ادامه داد : به همین دلیل از خیابان ولیعصر( عج )از محدوده خیابان بهشتی به سمت شمال ، خط ویژه خیابان ولیعصر (عج) از میدان ونک به سمت جنوب ، خیابان گاندی در مسیر شمال به جنوب از خیابان دوم به سمت جنوب و جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین به سمت شمال محدودیت تردد اعمال شده است .

سرهنگ مومنی از شهروندان خواست به علت به وجود آمدن این حادثه و اعمال محدودیت در معابر اعلام شده ، از ترددهای غیر ضرور در این محدوده جدا خودداری کرده و با تیم های پلیس مستقر همکاری لازم را داشته باشند تا تیم های اندادی بتوانند به موقع ماموریت خود را انجام داده و حریق را اطفاء نمایند .

 

تشکیل پرونده قضائی برای بررسی حادثه

از لحظاتی قبل معاون دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل آتش‌سوزی بیمارستان گاندی حاضر شدند.

در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند.

همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضائی تشکیل شده است.

 

بیماران بیمارستان گاندی در حال انتقال به سایر مراکز درمانی هستند

پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر بیماران با اولویت بدحال و دارای وضعیت وخیم بیمارستان گاندی که دچار آتش سوزی شده است، در حال انتقال به سایر بیمارستان‌های شهر تهران هستند.

وی ادامه داد: هیچ کدام از افراد و بیماران این مرکز درمانی آسیب ندیدند.

به گفته وی اورژانس استان تهران به حالت آماده باش درآمده و در حال انتقال بیماران هستند.

برخی بیماران در هتل مجاور بیمارستان گاندی اسکان داده می‌شوند تا انتقال آنها به بیمارستان‌های دیگر انجام شود.

علت حریق در بیمارستان گاندی مشخص نیست و در دست بررسی است.

 

بیشتر بخوانید:

حریق در بیمارستان گاندی باعث اعمال محدودیت در خیابان وزراء شد

بیمارستان های اطراف بیمارستان گاندی آماده باش هستند

۸۰ نفر از بیماران بیمارستان گاندی به بیمارستان های دیگر منتقل شدند

محدودیت های تردد در خیابان های منتهی به بیمارستان گاندی همچنان وجود دارد

 

مردم از تردد در محل حادثه خودداری کنند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان خواست تا با توجه به ضرورت تسهیل در رفت و آمد خودروهای امداد همشهریان از تردد در محدوده محل وقوع آتش سوزی خودداری کند.

 

هنوز موردی از فوت نداشته ایم

سرهنگ حسنوند سر کلانتر سوم پلیس پیشگیری در حاشیه امدادرسانی در بیمارستان گاندی اظهار داشت: بلافاصله پس از اینکه وقوع این حادثه به کلانتری محل واصل شد همکاران ما در حوالی بیمارستان حضور یافتند و روانسازی ترافیک صورت گرفت.

وی افزود تردد عوامل امدادی مانند نیروهای آتش‌نشانی و اورژانس به خوبی در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون گزارشی از فوت یا خسارت جانی حادثه دیدگان نشده است.

وی خاطرنشان کرد: به حاضرین در محل چندین بار تذکر داده شده که حوالی بیمارستان را ترک کنند همچنین از اهالی ساختمان‌های مجاور خواسته ایم که با عوامل پلیس همکاری کرده و جهت پیشگیری از حوادث ناگوار محل را ترک کنند.

 

پیگیری مخبر از آخرین وضعیت آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی

معاون اول رئیس‌جمهور در گفتگوی تلفنی با وزیر کشور و استاندار تهران گفت: همه دستگاه‌های امدادی برای رسیدگی به حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی آمادگی کامل دارند.

وی ادامه داد: مسئولان مربوطه تا پایان عملیات مهار آتش سوزی و کمک‌رسانی به مجروحان و بیماران، حادثه مذکور را پیگیری کنند.

 

تماس‌های تلفنی وزیر کشور و استاندار تهران

وزیر کشور و استاندار تهران نیز در این تماس‌های تلفنی آخرین وضعیت حادثه را تشریح و از تلاش همه دستگاه‌های امدادی برای مهار بحران و همه دستگاه‌های اجرایی استان برای پشتیبانی و رسیدگی به حادثه دیدگان خبر دادند.

 

آتش احتمالاً از آشپزخانه شروع شده است

به گفته برخی شاهدان عینی آتش‌سوزی بیمارستان گاندی از آشپزخانه آغاز شده و به مناطق دیگر سرایت کرده است.

البته این موضوع هنوز تأیید نشده است و نیاز به بررسی‌های کارشناسی دارد.

 

اعزام آمبولانس‌ها و تیم‌های عملیاتی هلال احمر

محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات گفت: با توجه به حجم حریق در بیمارستان گاندی، ١١ تیم عملیاتی، ١٠ آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هلال احمر استان تهران برای امدادرسانی و انتقال مصدومان احتمالی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در صورت نیاز به پشتیبانی، سازمان امداد و نجات آمادگی کامل جهت امدادرسانی و انتقال مصدومان احتمالی را دارد.

 

حریق از یک ساختمان در حال ساخت به بیمارستان گاندی سرایت کرده است

محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران درباره جزئیات حریق در بیمارستان گاندی اظهار داشت این حادثه ابتدا از یک ساختمان در حال ساخت در مجاور بیمارستان آغاز شده است.

وی افزود: بلافاصله حریق از ساختمان در حال ساخت به بیمارستان گاندی منتقل و به بخش‌های مختلف سرایت کرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه بلافاصله ۱۰ ایستگاه آتش نشانی در محل حاضر شده‌اند و همه بیماران از بیمارستان خارج شدند گفت: خوشبختانه تا این لحظه مصدوم و تلفات جانی نداشته‌ایم و شهروندان نگران نباشند.

 

عملکرد به موقع آتش نشانی و اطفای حریق

احمد قیومی فرماندار تهران در مورد حادثه حریق در بیمارستان گاندی گفت: خوشبختانه حریق توسط نیروهای آتش‌نشانی مهار شده و جای نگرانی ندارد.

وی افزود: بیماران در بیمارستان از بخش‌های مختلف منتقل شده‌اند و نیروهای مختلف در تلاش هستند که شرایط به حالت عادی برگردد.

 

جست و جو برای اطمینان از تخلیه کامل بیمارستان

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران ۱۰ ایستگاه کامل در حال اطفا و لکه گیری حادثه آتش سوزی در بیمارستان گاندی هستند.

وی افزود: قسمت مهمانپذیر بیمارستان گاندی دچار حریق شده است.

ملکی گفت: هر فردی داخل بیمارستان بوده، تخلیه شده است. در حال جست و جو برای اطمینان کامل از تخلیه بیمارستان هستیم.

 

حادثه بیمارستان گاندی سوختگی و فوتی نداشت

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۹۳ نفر بیمار در بیمارستان گاندی تهران هنگام وقوع حادثه حضور داشتند که ۹۱ نفر از آن‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: دو نفر دیگر هم به دلیل آنکه به تازگی از اتاق عمل بیرون آمده بودند در محل امنی اسکان داده شدند تا وضعیت آن‌ها به ثبات برسد و به بیمارستان دیگری منتقل شوند.

 

آتش‌سوزی بیمارستان گاندی مهار شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: خوشبختانه آتش سوزی نمای ساختمان بیمارستان گاندی به طور کامل مهار و کنترل شده است.

وی افزود: در حال حاضر خطر کاملاً رفع شده و آتش سوزی کنترل شده است.

 

 

گزارش علت حادثه واصل شده ولی باید بررسی نهایی صورت گیرد

احمد وحیدی وزیر کشور درباره حادثه حریق در بیمارستان گاندی اظهار داشت: این حادثه ساعت ۶:۱۹ دقیقه عصر امروز شروع شده و بر اساس گزارشات آغاز آن از حریق یک ساختمان در حال ساخت که هتل بوده آغاز شده است البته باید بررسی دقیق صورت بگیرد.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی به موقع در محل حاضر شده و تخلیه بیمارستان صورت گرفته است تنها دو لکه دیگر وجود دارد که آتش‌نشانان در حال بررسی و خاموش کردن آن هستند که امیدوارم هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

وزیر کشور گفت گزارش علت حادثه واصل شده ولی باید بررسی نهایی صورت گیرد و بعد اعلام شود.

 

ملکی: ۵ بار به بیمارستان گاندی اخطار دادیم

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: براساس آنچه به من اطلاع داده اند تاکنون ۵ مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن داده شده بود.

وی افزود: آخرین اخطار مربوط به آبان ماه سال جاری بود که به این بیمارستان در جلسه کمیته ایمنی منطقه هشدار و اخطار دادیم و قول رفع ایرادات را داده بودند اما ترتیب اثر نداده اند.

 

 

ساختمان بیمارستان دچار حریق نشد

نصیری مدیریت بحران شهر تهران: بیماران به ۲ بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان دولتی منتقل شدند.

به گفته وی ساختمان مهمانپذیر و مجاور بیمارستان دچار حریق شده بود.

این در حالی است که بیماران به بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.

نصیری تاکید کرد علت حادثه باید پس از اتمام مدیریت حادثه مورد بحث قرار بگیرد.

 

انتقال ۲۲ بیمار بدحال از بخش‌های ICU و CCU به بیمارستان‌های دیگر/همراهان بیماران نگران نباشند

میعادفر رئیس سازمان اورژانس تهران اعلام کرد: بخشی از حریق که در طبقات ۱۱ ۱۲ و ۱۳ بود مربوط به بخش‌های ICU و CCU بوده که بیمارهای بد حال نگهداری می‌شدند و تحت درمان بودند.

وی افزود: ۱۰ بیمار از بخش آی سی یو به بیمارستان‌های اطراف بیمارستان گاندی و ۱۰ بیمار بدحال دیگر هم به بیمارستان‌های اطراف مانند بیمارستان خاتم و شهدای تهران انتقال یافته‌اند.

میعادفر گفت: اطلاع رسانی به همراهان بیمار به زودی انجام می‌گیرد تا این عزیزان اطلاع یابند که بیمارشان به کدام بیمارستان منتقل شده است.

وی اعلام کرد: ۱۰ دقیقه پیش آخرین بیمار این بیمارستان که طی عمل جراحی قلب باز بوده به بیمارستان دیگری منتقل شده و در مجموع ۲۲ بیمار بدحال تحت نظر انتقال یافته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه