English

شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تهران در اجلاس ۲۰۲۴ پارک‌های علم و فناوری جهان حاضر می‌شوند

نشست مشترک رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و آقای جاشوا ایگوتا گاتیمو سفیر کشور کنیا در تهران در محل پارک علم و فناوری برگزار شد و سفیر کنیا از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این پارک بازدید کرد.

شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه تهران در اجلاس ۲۰۲۴ پارک‌های علم و فناوری جهان حاضر می‌شوند
به گزارش خبرگزاری موج

، علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نشست با سفیر کشور کنیا در تهران، با اشاره به جامعیت دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف، گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز قدیمی‌ترین پارک دانشگاهی کشور محسوب می‌شود و در حوزه‌های گوناگون دارای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است.

اسدی با اشاره به دیدار و گفتگو با رئیس پارک علم و فناوری نایروبی در اجلاس پارک‌های علم و فناوری سراسر جهان در لوکزامبورگ، افزود: با در نظر داشتن سیاست جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه تهران، در تلاش هستیم تا همکاری‌های فناورانه را با کشور کنیا داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اجلاس پارک‌های علم و فناوری جهان در سال ۲۰۲۴ در نایروبی خواهد بود، خاطر نشان کرد: حضور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به همراه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در اجلاس پارک‌های علم و فناوری جهان، یکی از برنامه‌های سال آینده پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور ایران و کنیا، اظهار داشت: امیدوارم این ظرفیت‌ها به ویژه در زمینه فناوری‌ها و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به اشتراک گذاشته شود و در جهت توسعه دو کشور، اقدامات موثری صورت گیرد.

اسدی از اولین جایزه بین‌المللی فناوری و نوآوری یونسکو صحبت کرد و افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان دبیرخانه اجرایی این جایزه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کمیسیون ملی یونسکو انتخاب شده است.

وی در ادامه افزود: جایزه بین‌المللی فناوری و نوآوری یونسکو نیز می‌تواند فرصتی برای همکاری با کشور کنیا باشد.

آقای جاشوا ایگوتا گاتیمو سفیر کشور کنیا نیز ضمن اشاره به دستاوردهای فناورانه کشور ایران، اظهار داشت: با توجه به وجود تبادلات فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کنیم تا هماهنگی‌ها و اقدامات لازم برای همکاری در زمینه‌های مختلف تعریف و اجرایی کنیم.

سفیر کشور کنیا در تهران از اجلاس پارک‌های علم و فناوری سراسر جهان در سال ۲۰۲۴ صحبت کرد و از حضور پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این اجلاس استقبال کرده و آن را فرصت مناسبی برای بازدید از مراکز علم و فناوری کشور کنیا دانست.

وی در ادامه ضمن ابراز خشنودی از بازدید به عمل آمده از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات و بازدیدهای دیگر از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را در آینده نزدیک در دستور کار قرار خواهیم داد.

جاشوا ایگوتا گاتیمو، کشور ایران را صاحب سبک در زمینه‌های فناوری و نوآوری دانست و اظهار داشت: از انتقال دانش و تجربه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به شرکت‌های نوپای کشور کنیا استقبال می‌کنیم.

در این نشست دکتر بهاره حیدری، مشاور بین‌الملل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز به ارائه اهداف، برنامه‌ها و حمایت‌های پارک علم و فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت و در بخش پایانی این نشست نیز سفیر کنیا در تهران از شرکت‌های راهکار سرزمین هوشمند و پیشروان فناوری زیست گونه بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه