English

مترو تهران میزبان چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر می‌شود

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از همکاری با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور اجرای نمایش‌های خیابانی چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در مترو تهران خبر داد.

مترو تهران میزبان چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، سید محمد نقیب روز شنبه گفت: همزمان با افتتاحیه این جشنواره، فضاهای فرهنگی و تبلیغاتی مترو تهران به تبلیغ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اختصاص پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: مترو تهران میزبان ۲۰ نمایش خیابانی از جشنواره تئاتر فجر خواهد بود که در ایستگاه‌ تئاتر شهر و ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت ولیعصر(عج) اجرا می‌شود.

نقیب افزود: طبق جدول بخش خیابانی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش‌های خیابانی در چهار بخش مسابقه تئاتر خیابانی ایران، ویژه غزه، هویت ملی و فراگیر از روز دوشنبه دوم تا چهارشنبه یازدهم بهمن اجرا می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه همچنین از اجرای ویژه برنامه قطار دانایی در مدارس شهر تهران خبر داد.

وی گفت: طرح فرهنگی و آموزشی قطار دانایی با هدف انتقال مفاهیم و آموزش‌های شهروندی به کودکان و فرهنگ استفاده از مترو، مزیت‌های استفاده از حمل و نقل عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا ، آشنا سازی دانش آموزان با فرهنگ شهروندی به منظور استفاده مطلوب از مترو، شناخت علائم و نشانه‌ها با حضور کارشناسان آموزش دیده در خصوص آموزش شهروندی در مدارس مقطع ابتدایی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

نقیب افزود: در این طرح مربیان مسلط به انتقال آموزه‌های فرهنگ‌ساز در حوزه مترو با حضور در کلاس‌های درسی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی یک زنگ درسی را به نام زنگ مترو رقم می‌زنند و نکات ایمنی و نحوه استفاده صحیح از مترو مانند استفاده از پله برقی، رعایت حریم ریلی، رعایت حق تقدم و احترام به سالمندان و افراد ناتوان و همچنین نحوه مراقبت از اموال عمومی را به آنان آموزش می‌دهند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: طرح قطار دانایی روزهای چهارشنبه هر هفته در یکی از مدارس شهر تهران برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه