English

تعداد مسمومیت‌های خوزستان به ۲۰ نفر افزایش یافت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مسمومیت ۲۰ نفر در خوزستان به دلیل مصرف مشروبات الکلی در روزهای اخیر در استان خوزستان خبر داد.

تعداد مسمومیت‌های خوزستان به ۲۰ نفر افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری موج

، دکتر میثم معزی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفتگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از هفته قبل تاکنون حدود ۲۰ نفر در پی مسمومیت با الکل به ویژه با متانول که الکل بسیار خطرناک و کشنده‌ای است به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد موارد مسمومیت، آمار بالایی است، افزود: بیشتر این افراد جوان هستند و ۲ نفر جان خود را از دست دادند و دیگر افراد دچار عوارضی مانند نارسایی کلیه، تاری دید و نابینایی شده‌اند.

معزی با بیان اینکه از مجموع این بیماران، تعدادی در حال درمان هستند و تعداد دیگری نیز ترخیص شده‌اند، ادامه داد: معمولاً این الکل‌ها دست‌ساز و تقلبی هستند و عوارض بسیار خطرناکی مانند ایست قلبی تنفسی، نابینایی و نارسایی کلیه بر جای می‌گذارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: اگر غلظت الکل بالا و مسمومیت شدید باشد و زمان طولانی از مصرف آن بگذرد، بدون شک عوارض جبران‌ناپذیری بر جای می‌گذارد؛ بنابراین در صورت مصرف این مشروبات الکلی باید بلافاصله و فوری به مراکز درمانی مراجعه شود.

معزی با اشاره به آماده‌باش بیمارستان رازی اهواز برای پذیرش و درمان این بیماران گفت: تاکنون ۱۳ مورد از موارد اخیر مسمومیت با الکل در استان خوزستان، مربوط به ایذه بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه