English

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

شرایط پرشور انتخاباتی باید در دانشگاه‌ها فراهم شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از آنجا که دانشگاهها نقش مهمی در ایجاد فضای انتخاباتی در کشور دارند؛ همه امکانات دانشگاهها برای انتخابات پر شور به‌کار گرفته شود.

شرایط پرشور انتخاباتی باید در دانشگاه‌ها فراهم شود
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از وزارت علوم ، محمدعلی زلفی‌گل در جلسه شورای مرکزی قرارگاه جهاد تبیین این وزارت که به موضوع انتخابات اسفندماه اختصاص داشت گفت: از همه امکانات و فضای موجود در دانشگاه ها و خوابگاههای دانشجویی، ظرفیت تشکل‌های دانشجویی و اساتید و ظرفیت فضای مجازی برای تببین ضرورت مشارکت در انتخابات و رونق انتخابات پیش رو استفاده شود.

وی تاکید کرد: تشکل های فرهنگی و اجتماعی اساتید و دانشجویی در برنامه های خود در ایام مانده در انتخابات، مخاطبان را فراگیر و گسترده تر از گروه های همفکر خود انتخاب کنند و برنامه ها با حضور همه سلایق فکری باشد.

وزیر علوم تاکید کرد: بیان پیشرفت های صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی در کنار اشاره به مشکلات و انتقادات می تواند دانشجویان را به شرکت در انتخابات که به منزله مشارکت در تعیین آینده کشور است ترغیب کند.

وی افزود: حضور شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی، اساتید برجسته و خوشنام و دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی در فضای اجتماعی خیلی مهم و تعیین کننده است چرا که رسانه در جامعه امروز نقش تعیین کننده دارد.

زلفی گل اظهار داشت: نقش رسانه در شرایط امروز دنیا به گونه‌ای است که هم جنگ‌ها و هم صلح و دوستی‌ها با مقدمات سازی و تببین شرایط توسط رسانه صورت می گیرد بنا براین رسانه ها پیشران تحولات هستند.

در ابتدای این مراسم گزارشی از روند تشکیل و اقدامات قرارگاه جهاد تببین وزارت علوم توسط محمد رضا مردانی رئیس سازمان بسیچ اساتید و دبیر این قرارگاه ارائه شد.

وی با بیان اینکه هدف این قرارگاه برنامه ریزی متمرکز و قدرتمند برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی و مقابله با برنامه های دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی است گفت: تشکیل شبکه جهادگران تبیین برای حضور در دانشگاهها، برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای پیشرفت و آشنایی نزدیک اساتید و دانشجویان با دستاوردهای صنعتی، دفاعی و تولیدی کشور از جمله صنایع نفت و گاز جنوب کشور از جمله اقدامات این قرارگاه تاکنون بوده است.

در ادامه این نشست اعضای حاضر در جلسه پیشنهادات خود را برای افزایش نقش دانشگاه‌ها در انتخابات پیش رو بیان کردند که برگزاری تربیون‌های آزاد دانشجویی، حمایت از تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه، حضور پر رنگ در فضای مجازی و حضور شخصیت‌های برجسته و تاثیرگزار جامعه در دانشگاهها از اصلی‌ترین محور پیشنهادات مطرح شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه