English

سرپرست مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

شیوع کرونا در کشور کمتر از ۵ درصد است/ کرونا با تزریق واکسن کنترل شد

شهنام عرشی گفت : شیوع سرماخوردگی ناشی از فصل سرما و آلودگی هوا در کشور گسترش یافته است که بر اساس آمارهای مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمتر از 5 درصد آنها مربوط به کرونا و قابل کنترل است.

شیوع کرونا در کشور کمتر از 5 درصد است/ کرونا با تزریق واکسن کنترل شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، با شروع فصل سرما و از اواسط پاییز انواع بیماری‌ها در کشور شیوع پیدا می‌کند و این بیمارهای اغلب به واسطه ازدحام در اماکن عمومی و رفت و آمدهای مکرر مردم تقویت می‌شود و سبب بروز بیماری‌های مختلف در بین اقشار جامعه می‌شود. در همین رابطه پیش‌تر از سوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد که در حدود 95 درصد بیماری‌های عفونی شایع در کشور مربوط به آنفولانزا ست و مردم باید با رعایت نکات مختلف ایمنی نسبت به کاهش و کنترل بیماری همکاری داشته باشند. در عین حال از شهریورماه امسال نیز به روال سال‌های گذشته مردم نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند.  

اگرچه اوج بیماری کرونا به گفته مسئولان و شواهد و آمار کاهش یافته است اما هنوز هم درصدی از این بیماری در بین مردم شایع است. به گفته مسئولان، تزریق واکسن توسط بیشتر مردم سبب شد تا میزان مرگ و میر این ویروس کاهش چشمگیری داشته باشد و هم‌اکنون می‌توان با تمهیداتی از جمله رعایت بهداشت و نکات ایمنی از گسترش آن جلوگیری کرد. 

در همین رابطه شهنام عرشی سرپرست مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و‌ آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت:  بر اساس بررسی‌های انجام شده کمتر از 5 درصد موارد سرپایی که به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند مربوط به کروناست و کرونا نسبت به ماه‌های تابستان کمتر شده است. 

سرپرست مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرده است: هم‌اکنون مشکلی با کرونا در کشور وجود ندارد. زیرا عده بی‌شماری از مردم واکسن زده‌اند و عده‌ای از مردم نیز در فصل گرما و تابستان به انواع خفیف آن دچار شدند که هم‌اکنون این بیماری در بین مردم کمتر شده است. 

پیش‌تر این مقام مسئول به خبرگزاری موج گفته بود که حدود 95 درصد از سرماخوردگی ها شایع در سطح کشور مربوط به آنفولانزاست و این بیماری با استراحت و رعایت نکات بهداشتی قابل کنترل است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه